Kinesisk algespiser :@

Ja, da har jeg fjernet den største av mine to kinesiske algespisere.. han bor for tiden i et 20l karr, og det får så være! Har jo lagt inn noen innlegg om ene gullfisken min fordi jeg har fryktet han har vært syk.. i hele gårkveld satt jeg og fulgte med oppi der... har sett tendensen før, men igårkveld så jeg det veldig godt, og fiskemammahjertet mitt brant! Min kinesiske algespiser er fæl til å skal suge seg fast på gullfisken!! er ikke rart han ble slappere og slappere, han prøvde jo å komme seg unna, men ble sliten av hele tiden å måtte fyke unna... så nå har algespiseren flyttet ut, og skal gies bort! ekle skapning... er ikke overbegeistret for den arten nå kjenner jeg.. gullfiskene er mine hjertebarn!

leste litt om fisken nå nettopp, og der står det jo faktisk beskrevet at dette kan bli et problem! huffameg.. tror ikke jeg lurer på noe.. var bare en utblåsning! :P
Ja kjedelig når sånt skjer. Jeg hadde samme problemet med Praktbotia for noen år tilbake. Hadde da Slørhale sammen med to små botiaer. De tok livet av de to slørhalene mine på den måten.

Jeg kjøpte 3 sånne for ca 1 mnd siden (trodde det var ottoer :S). De hadde jeg så sammen med scalarene. Leste om dem i ettertid, men har ikke skjedd noe skade på scalarene ennå. Så jeg vil tro det har noe med at hvem som kom først og sist, og siden de kom sist så føler de ikke at det er dems teritorium. Og ikke minst hvor mye alger man har tilgjengelig. Tiden får vise
De kinesiske algespiserne får ikke denne uvanen før i voksen alder dvs. over 10-12 cm. Jeg hadde mine scaarer i et annet akvarium og ikke sammen med KAG før jeg solgte han.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap