Hvordan ta vare på en slamkryper?

Hei.
Jeg har da endt opp med en slamkryper, og har skjønt at det ikke blir så lett å få gitt den bort. Så tenker at jeg får gjøre mitt beste frem til da.

Jeg har lest at de trenger ca 2% salt i vannet, så jeg har puttet oppi en stor skje med salt oppi. De skal ha høy temp i vannet, så jeg har satt på ca 27 grader. Det skal være tett luft fuktighet.. så alt er lukket. Den har ikke spist noe enda.. noe som bekymrer meg.. men den blir vel sulten snart.

Det er ca 15 - 20 cm vann, og en stor stein som han kan sette seg på.


Regner med at det er mye jeg mangler her.. Hjelp? Tusen takk!

- Amy
Det kan hende han bare vil ha fôr som spreller? Spørs jo hva han er vant med fra før. De kan visstnok ete sirisser og annet småkryp som man vanligvis gir til edderkopper/reptiler. Har de noe sånt på din lokale zoo-sjappe?
mine elsket røde mygglarver men brydde seg ikke det grann om oksehjerte eller artemia
Hvor stort akvarium har du han i, og hvilken pumpe?

Som allerede nevnt vil nok variasjon i foret kunne lokke frem apetitt.
Slamkrypere flest skal visstnok trives best i brakkvann, dette kan også vøre en av grunnene til at din ikke vil spise. Du bør nok sette inn flere stener og beplantning som slamkryperen kan gjemme seg i, og sitte på. Også over vann
Tusen takk for hjelpen!

Han er i en 60 L akvaruim(han har nok bodd i det hele livet siden han fulgte med det. Maten hans fulgte også med, og den er halvtom.. så jeg regner med at han burde spise det? Men får prøve noe annet om han ikke spiser snart. Maten heter ''Nutron Arowana Young''
Denne her:
http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.aquastorm.net/Portals/0/productimages/308_03e4e.jpg&imgrefurl=http://www.aquastorm.net/Store/tabid/57/ProdID/308/RtnTab/57/PageIndex/1/CatID/9/Default.aspx&usg=__I0ei-rrtVwoYqHN9enBRMjWlyIM=&h=298&w=226&sz=16&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=PfCdZqsApduvTM:&tbnh=137&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3DNutron%2BArowana%2BYoung%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D557%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=389&ei=4hwRTZDNIIKr8QOi58z-Bg&oei=4hwRTZDNIIKr8QOi58z-Bg&esq=1&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=35&ty=73

Han har en stor stein som han sitter på, men har tenkt til å kjøpe sand og prøve å lage et lite sandområde til han. (Jeg har hatt mange rotter og slike dyr, så fantasien er på ett ganske høyt nivå når det kommer til å lage ting og bygge ting! hehe, så jeg finner nok ut av det!)
Jeg får så dårlig samvittighet.. for jeg føler at han kommer ti lå dø når som helst pga at jeg er så uerfaren, og de skal vist være vanskelig å ta vare på. Jeg puttet bare havsalt i vannet jeg, men fikk kjeft av en venninne istad som sa at man ikke skal gjøre det, og at man må kjøpe salt i dyrebutikken.. uff, synes så synd på den lille tassen. Men jeg gjør mitt beste..

Hva slags pumpe jeg har? aner ikke.. den som fulgte med. Men det er nok en som bare renser vannet, så jeg har satt den slik at den blir en liten fontene på en måte, for at det skal hjelpe med å få oksygen i vannet.

Føler meg så utrolig dum jeg her sitter, og setter på hver eneste råd jeg får!! Tuuusen takk til dere som hjelper meg! Dette var ikke akkurat planen, skulle starte smått jeg, menmen! Haha, får vel bare gjøre det beste ut av det.
Thomas Holmedal
mine elsket røde mygglarver men brydde seg ikke det grann om oksehjerte eller artemia


slamkryp se rikke ivan du skal kun fore på land :P
Mine slamkrypere spiser fôr som også er under vann eks malletabletter eller røde myggiser som er i vannet eller synker på bunn.

Jeg synes det virker som at slamkryperen din har det fint. Lykke til vidre med den.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap