Foring av black ghost?

Har nå prøvd å mate Black Ghost med flakfor,Bunntabletter (2 forskjellige) og røde mygglarver.. Prøvd å mate da det er lyst å da det er mørkt, men virker ikke som den spiser.. Den har "kræsja" inn i maten ett par ganger men kan da umulig være slik den spiser? :p Har prøvd å lagt mat inn i "hula" også, men virker ikke intr i maten.. Prøvd å mate fra en skje tillomed.. :p

Noen som har noen forslag?
Da jeg hadde BG så fôret jeg de med artemia (frossen), levende meitemark og melormer. De viste ingen interesse for flakfôret jeg ga til de andre fiskene, men kunne innimellom ta små ciklidesticks. Røde mygglarver fôrer jeg aldri med fordi jeg er allergisk og kan da ikke ha hendene i vannet, men mine BG tok sorte mygglarver når jeg en sjelden gang fôret med det. BG er jo en rovfisk, så jeg tror de rett og slett ikke ser på flakfôr som mat. :/
Når du observerer en BG som jakter på mat så ser det ut som den virrer ukontrollert rundt, men du ville tydelig se om de får i seg noe av maten da det ser ut som om de suger maten raskt inn i munnen.
okei nei, jeg har hørt om noen BG som tar flakfor, men den her gjør ikke det i allefall :p men den er veeeldig liten ennå, 9 cm ca tror jeg.. Vet ikke om det har noe å si på mat kanskje? Får prøve en runde til med røde mygglarver etterpå.. Er visst det den har spist der den kommer fra Så skulle jo tro den ville spise det her å meen..
Rå fisk og reker er det beste fôret til alle rovfisk.
Det er veldig populært hos mine BG.
Min BG spiser meitemark, artemia, reker, hjorte-, svine- og oksekjøtt, røde og svarte mygglarver.
Han kan også spise flakfor om ikke annet er tilbudt. Men siden det er så moro å håndfore ham, er det heller sjelden han får bare flakfor.

Liker ikke ciklidesticks eller annen "hard" mat.

Suger maten i seg og rapper glatt maten ut av munnen på scalarene og bikiren.
Vidar-Alexander
Rå fisk og reker er det beste fôret til alle rovfisk. Det er veldig populært hos mine BG.


Ja, reker glemte jeg i farta.
Brukte og kjøpe frossen skalldyrmix som jeg tinte og ga de av også, når jeg tenker meg om. :p
okei Takk for svar, da får vi prøve litt.. Tenkte å kjøpe okse og kylling hjerter igår, men var tomt :p Populært å håndmate BG ser jeg Stilig!
Man skal ikke fôre fisk med animalsk kjøtt. Altså hjort, okse o.l.
Tarmsystemet til fiskene tåler ikke slik mat i lengden. Det finnes unntak som piraya o.l. som kan spise dette i moderate mengder.
I naturen er det veldig få fisk som spiser slik mat.

Tenk naturlig, og bruk mat som finnes i naturen.
Jeg har de siste 8-10 årene brukt rå fisk som sei, lyr, torsk, små fjellørret og reker som hovedfôr til alt av sør-amerika fisk.

Jeg fisker en del og har hele tiden et lager i fryseren. Enkelt å fryse i passelige stykker og tine og dele opp ved fôring.

For de som ikke fisker selv, så finnes dette i frysedisken i dagligvare butikkene.

Til og med guppy, maller, tetra og annen småfisk spiser dette, når jeg mater de større fiskene.

Viktig at fisken ikke kokes, men serveres rå.
Vi får bare prøve på med mygglarver og bunnfor.. Den spiser vel da den blir sulten :p Er jo så liten ennå også.. Tipper BG er ca 9cm..
BG er viltfanget, da den ikke drettes i fangenskap. De kan derfor sulte ihjel som små, om de ikke får riktig mat. Etter som de vokser til blir de nesten altetende, og er ikke vanskelige.

Men om den ikke spiser nå, ville jeg prøvd med små reke eller fiske biter.
Du vil bli overasket over hvor mye den lille kroppen klarer å spise nå den først starter.
Husk også at dette er en nattaktiv jeger, som fort begynner å "beite" på småfisk som neontetra, guppy o.l. størrelser.
Ja, vi får prøve med reker Det har vi ikke prøvd.. Ferske reker da eller? Det kan nok hende går ned.. hehe.. Kanskje prøve å legge det inn eller foran hula hans da?
Ferske eller frosne reker går bra.
Skyll av det meste saltlaken i rennende vann først, og del opp i passelige biter.
BG har veldig god luktesans, så den finner det nok. Men om det er andre fisk i karet, så vil nok disse også prøve å få tak i rekebiten.
Kjempe flott Ja, vi har en del andre glupskinger.. hehe.. Får prøve å legge det i nærheten av BG så den får mulighet til å smake på det.. hehe

tusen takk for tips og svar!!
Jeg har en GB som er ca 8-9 cm og jeg mater med Mygglarver, oksehjerte og krill. Men jeg har mange aktive fisk så jeg må fordele maten på flere steder så noe av det synker i bånn ved BG.
Har hørt at den kan nekte å spise når den tillvennes et nytt kar.
Men så fort de begynner å spise går det bra.
okei, ja for er ikke lenge siden vi hentet BG. Det er vel ca 3-4 dager siden Driver å fordeler litt mat overalt, så håper den får i seg noe til kvelds


men foressten, noen som har erfaring med at sølvhaier spiser pestsneiler? :p
En eller annen snill'ing spiser opp pestsneilene våres
Du kan kjøpe jegersneiler som spiser pestsneiler. :o)
Ja, har tenkt tanken å holdt på å gjøre det :p men da vi skulle kjøpe var alle sneglehusene tomme, så takk gud for at dem skjekka det så ikke vi kom hjem med tomme hus :P Hadde blitt dyr pynt! :P hehe.. men, er en eller annen fisk som spiser sneglene så da er det jo greit men hadde man fått tak i billige jegersneiler hadde det jo vært fin det å!
Black ghost..
Nå fikk jaggu Black Ghost spist litt rødemygglarver gitt!! La de inn i hula hans, så han snappa til seg litt men så kom Gibbicepsen da vettu å tok resten av maten hans.. Jævla gribb den Gibbi'n gitt :p Får prøve igjen da det er mørkt!
Black ghost avføring..
Noen som vet hvor gattåpningen altså avføringshullet til BG er??
For på min henger det nemlig noe bajs lignende greier ned ifra under "haken" ... :s

Som på de fleste andre fisk, rett forran gattfinnen. Bak magen.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap