Hvilke fisker kan jeg ha sammen med reker i et ganske lite akvarium?

Hei Jeg har et akvarium på 17 liter. Jeg har tenkt å kirsebær eller sakurareker i det. Jeg skal ha javamose og litt planter også. Jeg har lyst å ha noen fisker oppi der også, så jeg lurer på om det er noen små fisker jeg kan ha sammen med rekene? Helst noen som ikke spiser opp rekene da :p
jeg har Guppy med disse type rekene..de har det helt fint
I et så lite kar er der desverre ikke mange fisker som kan trives over noe tid!
Det egner seg nok bedre til reker, snegler og planter, mener jeg.
Jeg har ikke så veldig lyst på guppyer, for jeg har hatt det før og det ble bare innavel og tull :p Og er det så lurt å ha levendefødere sammen med reker da? Jeg har også et akvarium på 63 liter som jeg kanskje kan sette opp istedenfor det lille Jeg tror faktisk jeg skal ha det på 63 liter isteden. Bare kom med forslag hvis dere vet om noen fisker som kan være sammen med reker
En 63 liter er et mye bedre valg enn en 17 liter,det er min mening.
17 liter er perfekt som yngel-akvarium,der fisk/yngel bor midlertidig før de skal over til større karr.
Men hvorfor passer ikke levendefødende sammen med reker?

Mange flott fisker som passer i en 63 liter,i en 17 liter hadde det blitt mer nano-fisk.
Hva slags fisk ser du for deg skal bo i en 63 liter? Stimfisk,vanlig fisk,lekspar med fisk som svømmer i alle vannlag,corydoras,maller o.s.v.?
Jeg syns jeg leste i en tråd at levendefødere fikk masse yngel og at de forsynte seg av rekene eller noe sånt :p Men jeg tror jeg vil ha stimfisker som ikke er så veldig små, større enn for eksempel neontetra osv Kanskje noen guramier av en eller annen sort
All fisk unntatt corryer og maller er vel potensielle jegere når det kommer til reker.
Tror denne har for liten munn til at den klarer å jakte på alt for mye reker,og det er dragefinne.
Link her

Mange flotte arter å velge mellom,så det kan ikke være lett å bestemme seg.
Hva med klovnkilli? Jeg har det sammen med kirsebærreker i en 17 liter, og det fungerer fint
Om du skulle sette opp 63-literen kan jeg anbefale kileflekkrasbora. Flott fisk som aldri har vist tendenser til å røre kirsebærrekene i 110-literen min.
Jeg har funnet ut at jeg ikke skal ha reker i 63 literen, men hvis jeg skal ha reker så skal jeg ha dem i 17 literen Jeg tror jeg skal ha 6 coryer, jeg får se hvilke typer de har på dyrebutikken. 1 ancistrus kanskje også har jeg lyst på dvergguramier eller honningguramier. Kan jeg ha de sammen? Og hvor mange av hvert kjønn burde jeg ha av guramiene?
Noen som vet? :p For før når jeg hadde litt store guramier for lenge siden så husker jeg at de bare var aggressive mot hver andre og sloss..
Alle disse fiskene du planlegger, skal du ha dem i 17 literen, eller snakker du om 63 literen nå?
hva med en liten gruppe (5-6stk) av disse? har de selv sammen med noen krystallreker og det går veldig bra de får ganske vakre klare farger etterhvert også
Jeg skal ha dem i 63 literen, glemte vist å skrive det :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap