- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Er dette dyreplageri?
Er dette dyreplageri?
Jeg kom over denne annonsen på finn.no og lurer på om det er dyreplageri, se link under:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27047090
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27047090
Postet 01.03.11 kl 22:21
Lag aktiv link, så gidder flere å sjekke den ut
Du kan jo sende en høflig melding om at fiskene bør selges til noen som har plass til dem. Mange har ville sagt det er dyremishandling ja, men ofte så vet ikke/forstår ikke eieren at det er det
Selv syns jeg ordet dyremisshandling ikke passer 100 %, selv om de fiskene absolutt kunne hatt det bedre.
Du kan jo sende en høflig melding om at fiskene bør selges til noen som har plass til dem. Mange har ville sagt det er dyremishandling ja, men ofte så vet ikke/forstår ikke eieren at det er det
Selv syns jeg ordet dyremisshandling ikke passer 100 %, selv om de fiskene absolutt kunne hatt det bedre.
Postet 02.03.11 kl 01:56
Carl JørgensenJeg kom over denne annonsen på finn.no og lurer på om det er dyreplageri, se link under: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27047090
Er litt usikker på hvor du vil med ditt innlegg Carl. Er du usikker på din egen mening eller vil du vite andres mening om dette? Er ikke slik at du selv må mene det andre har som mening.
Forøvrig har jeg sendt en mail til vedkommende og oppfordret til at fiskene får et kar som er betraktig større enn det dem går i nå. Men dette kunne du også kanskje gjort?
Vil vel ikke kalle dette 100% dyreplageri, men fiskene kunne hatt større plass ja. Da er det mange som driver med dyreplageri i så fall. Tenk deg bare alle som har små gullfisk boller fylt med gullfisk og slørhaler rundt omkring.....
Postet 02.03.11 kl 03:24
Postet 02.03.11 kl 10:36
Jeg ville puttet det i kategorien dyreplageri. Dette er dyr som ikke har det bra, og de kommer til å dø tidlig pga. dårlig plass. Særlig når de haiene blir voksne om et år eller ikke det en gang.
Gullfisk i bolle mener jeg også er innenfor kategorien dyreplageri. Dårlig dyrehold er presis det samme uansett, spørsmålet er bare i hvilken grad, hvor på skalaen vi kommer rett og slett. Og da er dette rimelig mildt, vi har sett mye værre, uten at det gjør dette tilfellet bra.
Gullfisk i bolle mener jeg også er innenfor kategorien dyreplageri. Dårlig dyrehold er presis det samme uansett, spørsmålet er bare i hvilken grad, hvor på skalaen vi kommer rett og slett. Og da er dette rimelig mildt, vi har sett mye værre, uten at det gjør dette tilfellet bra.
Postet 02.03.11 kl 11:34
Ja, dette syns jeg er på kanten til å være dyreplageri. Jeg får nesten klaustrofobi selv når jeg ser at store fisker har så dårlig plass. Tenk deg selv å bare kunne svømme frem og tilbake på et så lite område hele livet.
Gullfisker skal selvfølgelig heller ikke være i boller :o ... men det var jo ikke det som ble spurt om.
Gullfisker skal selvfølgelig heller ikke være i boller :o ... men det var jo ikke det som ble spurt om.
Postet 02.03.11 kl 16:54