Kinesisk algespiser - effektiv??

Jeg har en kinesisk algespiser som var nokså effektiv i butikken, og tenkte at den passet godt i mitt akvarium på 370 liter. Men jeg ser svært lite til den, og observerer at den ofte ligger i en slik "trestokk" og gjemmer seg..

Er de nattaktive, eller bør jeg få tak i en ny/ en til? De blir jo ganske store, så to stk i mitt akvarium vil bli trangt?

Jeg har også noen flying fox i alvariumet, og ser at de spiser noe, men det er fortsatt mye alger i akvariumet, derfor gikk jeg til anskaffelse av en slik kinenisk algespiser.
Du kan godt ha to KAS i 370 Liter . (det går nok bra med fire også....)
Ja, den er mest aktiv om natten, den jeg hadde så jeg nesten bare når jeg hadde mat i akvariet. Den hadde kapret en mallehule. De er en stimfisk så de vil føle seg tryggere med flere sammen. :o)
Min går i et 540L sammen med div store maller og ciklider.
Her er den veldig aktiv på glasset og rundtom i akvariumet.
Den har en fast plass som den bruker som "pauserom"
Er nok mest aktiv på natten.
Men vokser veeeldig sakte synes jeg.
Blitt 10-12 cm på ca 2.5 år. Ble kjøpt som veldig liten, 3 cm ca.
Livretten er squash.

Om du vil ha 2 stk hos deg, har mere en nok plass
har 1 stk i 160L, har ikke brukt algeskrape siden den flyttet inn.
meget fornøyd.

min er aktiv som bare det om dagen, er nesten vanskelig å skremme den bort fra glasset.
Ahaa, da skjønner jeg..
Rart at dem ikke sa noe om at den ikke bør være alene når jeg kjøpte den da..? Min er ca 7 cm, så den er jo sånn passe str da. (Leser innpå her at den kan bli over 20 cm, derfor var jeg skeptisk til flere)

Da kan jeg iallefall gå til innkjøp av en til, om ikke flere. Er litt redd for at det skal bli for trangt til dem oppi der, men da går det kansje greit.

Den går sammen med ciklider, praktbotia, flying fox og sånne røde tetty barbae eller hva de heter.. Og det samfunnet fungerer veldig greit
var redd min skulle bli ensom i akvariet men den svømmer i stim med en SEA.
Dere tror det ikke! :p

men etter at jeg la ut denne tråden, så har den av en eller annen grunn begynt å vise seg.. Og jobbe! Kansje det ble for rent inni den stokken han gjemte seg i? :p Snedig skrue den der synes jeg. Men veldig fin da
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap