Øreål

Hei

Noen med bra erfaring med øreål her ?
sliter litt med å få mine til å spise, har 2 stk.
forer de med biff strimler som de på dyrebutikken sa jeg skulle gjøre.

har ikke hadd ål før så jeg har ikke så mye erfaring der.

Håper på svar

jeg har to øreåler. jeg forer de med tabletter, og de elsker det. har ikke prøvd ut biff strimler, men de liker tablettene. Har du nok av gjemmeplasser for dem? og kanskje du skulle prøve å slukke lyset når du mater de?
har en stor rot i mitten og noen lave plander de liker å være under
jeg bruker tabeletter jeg og, men vet ikke om de spiser av de :P har noen skive tetra som er glade i de :P

jeg tenker og prøve med reker, om det går ? skal ikke bruke mere biff
fikk vite at fisker ikke skal ha animalsk fett idag.

takk for svaret
Prøv med levende maggot! Favorittmaten til mine hvertfall
hei eg mater med reker som er blanda med erter i mikser.som eg fryser i små biter .er heilt vile nor dei får det.
Jeg har 5 øreåler i karret, og de spiser ALT: flakfor, ciklidefor, malletabletter, sorte mygglarver (frosne), tørkede mygglarver....ja, alt.

Ikke stress, går en stund fra de er kommet i karret, til de begynner å spise. Jeg duller ikke, de får spise det som blir servert, og jammen gjorde det det også etter én uke eller så
jeg HADDE en øreål i akvariet mitt...
den spiste ALLT og ALLE..
var ikke en fisk igjen tilslutt...
og da hoppet den like godt ut av akvariet og lå uttørket på gulvet...

så jeg skal aldrig ha det igjen...
iallefall ikke sammen med annen fisk...
Sikker på at det var øreål og ikke bikir du hadde da?

Jeg har hatt mine øreåler sammen med mine fisker i langt over ett år nå, og den har ikke tatt noen fisker, ikke engang så ancistruser.
Veldig fredelig rovfisk spør du meg.
jepp... er helt sikker.. den spiste allt.. en liten praktbotia, guppy, sverdrager, små ancistrus.... men men.. sånn kan det gå..
Må være en uvanlig aggressiv øreål...i mitt kar så er de svæææært fredelige..
Inaktiv bruker
Mine åler (panser/ øre) elsker oppkappet reker! (har en pose med frosne reker i fryseren, som jeg kan tine en etter en..). Og når vi har fisk til middag kapper jeg småbiter av fisken til ålene. De er gærne etter dette også! Røde mygglarver er også snadder
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne
Reklame for plussmedlemskap