- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Rosa fisk
Rosa fisk
Postet 01.04.11 kl 01:21
Tja
Rosa fisk du,, Det er ikke meg bekjent, Men tror nok du skal lete lenge etter dette, Og sikkert betale en haug for det Men det finnes jo mye annen super flott fisk, Gullgurami er jo pen, Perlegurami, Mye kul cory, Med det rette lyset syntes jeg kardinal tetra er flott, Eller så får du kikke på reker, Mye kule reker.
Postet 01.04.11 kl 01:55
Postet 01.04.11 kl 02:06
Faktisk har jeg lyse rosa Koi her, men det er ikke akkurat noe å sette i ett akvarium, den er vel rundt 30cm den voksne. 2 av barna er også lys rosa, så det finnes hvertfall... desverre litt vanskelig å få tatt bilde av de nå da de går i en tank for vinteren... På bildet kan du skimte henne i bakgrunnen...
Postet 01.04.11 kl 06:09
Blind huletetra er rosa
Smykketetra og Dolkestikktetra er vel tildels rosa. Blå danio og den lyse versonen av sebracikliden er noe rosa i mine øyne. Ellers om du leter godt, så kan du jo være heldig å finne er rosa kampfisk?
Smykketetra og Dolkestikktetra er vel tildels rosa. Blå danio og den lyse versonen av sebracikliden er noe rosa i mine øyne. Ellers om du leter godt, så kan du jo være heldig å finne er rosa kampfisk?
Postet 01.04.11 kl 08:59
Postet 01.04.11 kl 10:44
Vet ikke om å begynne med å velge farge er rette måten å velge fisk på,
men det får dere se selv...
Der er jo ganske mye som skal stemme med tanke på vannverdier, temp, pH
og slikt som tross alt er mye, mye viktigere for fiskene sin del.
Skal jeg like vel nevne en fisk jeg liker vil jeg si kyssegurami!
Den er ikke prinsesse-rosa men mer blekrosa i fargen.
Jeg liker godt disse, men de krever sin plass
og kyssingen er ikke så romantisk som man kanskje skulle tro.
Og selv om de kanskje ser små og søte ut, de små på 5-6cm de selger i butikkene
så blir disse opp mot 30cm og må ikke holdes i kar under 450Liter!
men det får dere se selv...
Der er jo ganske mye som skal stemme med tanke på vannverdier, temp, pH
og slikt som tross alt er mye, mye viktigere for fiskene sin del.
Skal jeg like vel nevne en fisk jeg liker vil jeg si kyssegurami!
Den er ikke prinsesse-rosa men mer blekrosa i fargen.
Jeg liker godt disse, men de krever sin plass
og kyssingen er ikke så romantisk som man kanskje skulle tro.
Og selv om de kanskje ser små og søte ut, de små på 5-6cm de selger i butikkene
så blir disse opp mot 30cm og må ikke holdes i kar under 450Liter!
Postet 01.04.11 kl 11:11
Postet 01.04.11 kl 13:15
Jeg hadde en hvit og lyserosa platy med svarte prikker. Kjøpt på dyrebutikken på Oslo City. Har ikke noe bilde dessverre, men den lignet denne, bare mer rosa.
Postet 01.04.11 kl 14:09
det finns rosa guppyer de er lette å få tak i, og er alltid op lista, men sjelden dyrebutikkene gidder å ta dem inn, litt mye mannfolk som styrer fiskelistene eller :P
andre rosa fisker, kampfisk kan man få lilla\rosa.
kyssegurammi.
cory anaeus albino kan bli litt rosaaktig.
og selfølgelig kan du få glasstetra med rosa farge i kroppen og hybrid pappe gøye cikliden kan du få i lilla, rosa lyseblå osv.
andre rosa fisker, kampfisk kan man få lilla\rosa.
kyssegurammi.
cory anaeus albino kan bli litt rosaaktig.
og selfølgelig kan du få glasstetra med rosa farge i kroppen og hybrid pappe gøye cikliden kan du få i lilla, rosa lyseblå osv.
Postet 01.04.11 kl 19:39
Jeg har til stadighet sett rosa Sebrafisk i min nærmeste dyrebutikk. Disse skal visstnok ikke være genmanipulerte glofish, som er ulovlige i Norge. De ligner på disse. Spør i dyrebutikker etter Sebrafisk i forskjellige fargevarianter, burde være mulig å få tak i. Men jeg må si at jeg er noe skeptisk...
Postet 01.04.11 kl 23:07
Her er et bilde av rosa zebra. Hvis du søker på "pink aquarium freshwater fish" dukker det opp litt. Noe jeg ikke var klar over, var at fisk faktisk kan farges, så kanskje din kjæres ønske om rosa i akvariet kan tilfredsstilles med planter og stein?
Hygrophila polysperma 'Rosanervig'
Rotala macrandra 'variegated'
Nymphaea rubra
Echinodorus 'Oriental'
Crypocoryne wendtii 'flamingo'
Bacops ps. 'red'
blir vakkert rosa i riktig lys...
Skarlagensrød Dario er en bitteliten, vakker fisk, og skarlagensrød er da en slags rosa med gord vilje?
Hygrophila polysperma 'Rosanervig'
Rotala macrandra 'variegated'
Nymphaea rubra
Echinodorus 'Oriental'
Crypocoryne wendtii 'flamingo'
Bacops ps. 'red'
blir vakkert rosa i riktig lys...
Skarlagensrød Dario er en bitteliten, vakker fisk, og skarlagensrød er da en slags rosa med gord vilje?
Postet 01.04.11 kl 23:41
Endret: 01.04.11 kl 23:58
Postet 02.04.11 kl 00:35
Postet 02.04.11 kl 00:36
Postet 02.04.11 kl 00:43
Postet 02.04.11 kl 11:50
Du har kanskje sett det alt, i et innlegg fra Rune hos Akvariereker i tråden om gule kuleskjell har han bilde av absolutt helt rosa hjerteskjell som kommer i mai. Litt sent for Valentines, men :0)
Postet 04.04.11 kl 22:03
Postet 04.04.11 kl 23:07
Endret: 04.04.11 kl 23:08
Postet 05.04.11 kl 12:23
Postet 05.04.11 kl 15:19