Afrikansk lungefisk i karet mitt

Noen som har erfaring med denne fisken eller holder den selv?? Min er iallefall helt rå !!! Bilder kommer snart !!!!
Det er på mange måter en flott fisk, men i lengden er den litt kjedelig. Grunnen til at jeg mener det er at; den vil bli helt alene i akvariet etterhvert, og at den er ganske innaktiv.

Men den er utrolig fasinerende og har en spenende biologi. Har hatt flere og liker de godt på mange måter.

E
Så du trur den vil spise både oscar ciklidene mine og blacki= black ghost
Over tid er nok dette en kombinasjon som ikke vil gå. Oscaren vil kansje finne finnene til lungefisken spennende også.

Det er et spørsmål om størrelse, i forhold til hverandre som avgjør hvor lenge denne kominasjon går.

Vet du hvilken art du har?

E
Den er vest afrikansk trur den er ca 20 cm lang nå. Hva fora du dine med untatt levende fisk da ...
Hvis du ser på bilde av den kan du se den hvite prikken den har på hodet, er den syk eller ???
Eller er det bare en overgangs fase den har...
Den som er avbildet på mitt bilde er rundt 30 cm stor. Får i all hovedsak oksehjerte. Jeg tror den også er vest afrikansk.
Skal jeg holde maten rett foran nesa på den, eller skal jeg bare putte oppi? Eller er det sånn at hvis den er sulten kommer den uansett, oskar er jo også helt vil på okse hjerte, tar all maten før den rekker å komme ned til bånn. Ga ferske rekker til den, men lunge fisken tok bare et par biter. Virker som den ikke er så sulten enda....
Med Oscar i akvariet, bør du prøve å nærmest håndmate lungefisken. Lungefisken er velen en typisk fisk, som ikke nødvendigsvis må ha mat hver deg. Spiser mye når de først er sultene!

E
Rune Rønningen
Den er vest afrikansk trur den er ca 20 cm lang nå. Hva fora du dine med untatt [B]levende fisk[/B] da ...

Kanskje jeg missforstod deg rett, men det er strengt forbudt å fore fisk med levende fisk i Norge! Jeg har sett en kombinasjon med en type lungemalle og sølvhaier, samt noen Afrikanske Sommerfuglciklider. Disse hadde gått ilag i over 2 år.
Men denne lungemallen var ikke så fryktelig stor heller, og jeg vet ikke hvordan det går med de i dag heller...

Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap