Blomster rokker

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av en utrolig flott Rokke.

Disse blomster rokkene kommer fra Colombia, dette er definitivt noe man ikke ser hver dag. De har en flott tigerstripet hale, det samme som potamotrygon menchacai fra Peru. og de har et utrolig fint mønster på kroppen.

To første bilder er blomster rokkene potamotrygon schroederi fra Colombia
Det siste bilde er tiger rokken potamotrygon menchaca fra Peru

E
Plussmedlem
Flotte bilder av vakre fisker..... ))
Takk for det.

Jeg kunne vel ikke vært mer enig i deg. Disse rokkene er helt utrolige.

E
Litt mer info hadde vært greit
Tenker på str. på kar ,vannverdier , er disse noe man kan få fatt i eller er det bare noe en kan drømme om ?
Utrolig flotte fisker i allefall.
Plussmedlem
Ikke for å kritisere, men...
Istedenfor at han skal bruke tid på å skrive om noe kanskje ingen ville funnet interessant, så har han lagt ut fullt artsnavn på rokkene. Dermed kan vi som vil bruke sånn ca 12sekunder på klipp og lim og finne info..... Og også mer bilder....

Takk til E for å dele bildene sine med oss..... ))
Fantastisk fine. Tror tigerokken var den fineste, men det blir litt som å velge mellom gul og rød nonstop... Begge er jo gode :P
Plussmedlem
Holder en liiten knapp på tigerrokken selv.... Utolig vakker. Blir det stooort kar på meg engang så kunne jeg godt tenkt meg noen rokker som ikke blir altfor store....
Flotte fine rokker dette , post gjerne noen bilder og info på nabo forumet også, der er vi en gjeng med rokke fanatikere som elsker disse fiskene.. Siden du jobber i dyrebutikk så legg gjerne ut litt info om tilgangen dere har på disse fiskene. Ikke ofte det dukker opp så flotte eksemplarer i Norge.

Har sev fire rokker gående i 960 l min i stua, den største er nå snart 35 cm på tvers over discen......nærmere kjeledyr i akvariet kommer man ikke ......

Hilsen en rokke fanatiker...
Disse rokkene kom inn fra Colombia forrige uke. Vi fikk inn 4 stk, alle damer desverre.

Disse er for salg, vil snart bli lagt ut i butikkens prisliste. Selv om jeg har et stort akvari har jeg ikke plass til slike. Det siste året har butikken importert mange rokker, og jeg opplever at den seriøse intereseen er forholdsvis stor.

Det siste året har vi solgt flere; P. motoro (Mange varianter) og P histrix.

Tigerrokken potamotrygon menchaca, er nok hakke tøffere en denne, men de blir usedvanlig store. Fisken som er avbildet på topp var sikkert 60 cm over discen. Eksportøren sa at disse ofte kunne ødlegge kassen de ble sendt i, da knuste rett og slett hele boksen med halen!

E
P. leooldi
Dette er vel de flotteste av alle rokker.

Takk til Tom Halvorsen for bildet.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap