Spørsmål ang. fòr til algeetere

Jeg har 2 gule kinesiske algeetere (er ganske sikker på det) og har kjøpt en liten boks med algetabletter til dem. Så lurer jeg på:

Hvor ofte skal jeg legge oppi en sånn algetablett?
Løser algetabletten seg opp i vann?

Har ikke så masse peiling på denne kanten, så blir glad for svar
Jeg trenger hjelp... er det noen som kan svare? :/
De fleste algetabletter løser seg opp ja, du sier ikke noe om hvilken type tablett du har så det blir litt vanskelig å svare på.. Med bare 2 fisk så ville jeg gitt 2-3 i uka, noen liker å fore mer, andre liker å fore enda mer enn det igjen. Litt smak og behag.
Den er grei! Takk for svar
Hvor mye fòr trenger kampfisken?
Er litt usikker på hvor mye mat en hannkampfisk trenger hver dag. Har en som er veldig ung og spinkel i kroppen, og en som er godt voksen. Den største har blitt ganske tjukk i det siste, så jeg vil ha en fòringsrutine. Har både mygglarver, flakforn og sånne små korn (mini granules).
Den skal spise alt. Selv fôrer jeg kampfiskhannen min med TetraPro Color. At det er Color er en tilfeldighet, men Pro-fôrene er i alle fall runde flak, lett å dosere. Da teller jeg tre-fire flak. Han er litt sær så skal se at han spiser opp det han får før han får mer. Så får han heller feites opp på røde myggiser 1-2 dager i uka samt en sultedag. Han er frisk, akkurat så rund som jeg vil ha ham og veldig aktiv. Da er jeg fornøyd.

Ang. tabletter så er jeg også knallglad i wafers. Synes faktisk algetablettene virker store. Er kanskje jeg som er litt gnien på fôret men her får mine 7 corydoras+5 kuhlii 1 tablett annenhver dag, eventuelt 3 wafers. Har guppyer som "svømmende fisk" så blir plenty av annet de finner seg å snope på. Har en ancistrus i et annet kar og hun får nesten aldri mat. Kanskje 1 tablett og et par wafers i uka. Vokser allikevel som et uvær og ser ikke ut til å bekymre seg for å sulte kan man si.. lav arbeidsmoral Får agurk/squashbiter en gang i uka, på røde myggis-dagen.. det kunne dine også ha fått
Amanthea
Den skal spise alt. Selv fôrer jeg kampfiskhannen min med TetraPro Color. At det er Color er en tilfeldighet, men Pro-fôrene er i alle fall runde flak, lett å dosere. Da teller jeg tre-fire flak. Han er litt sær så skal se at han spiser opp det han får før han får mer. :) Så får han heller feites opp på røde myggiser 1-2 dager i uka samt en sultedag. Han er frisk, akkurat så rund som jeg vil ha ham og veldig aktiv. Da er jeg fornøyd. :) Ang. tabletter så er jeg også knallglad i wafers. Synes faktisk algetablettene virker store. Er kanskje jeg som er litt gnien på fôret men her får mine 7 corydoras+5 kuhlii 1 tablett annenhver dag, eventuelt 3 wafers. Har guppyer som "svømmende fisk" så blir plenty av annet de finner seg å snope på. :) Har en ancistrus i et annet kar og hun får nesten aldri mat. Kanskje 1 tablett og et par wafers i uka. Vokser allikevel som et uvær og ser ikke ut til å bekymre seg for å sulte kan man si.. lav arbeidsmoral :) Får agurk/squashbiter en gang i uka, på røde myggis-dagen.. det kunne dine også ha fått :)

Takker for langt og flott svar!
Kampfiskene mine spiser absolutt alt de kommer over, og tar alt i et jafs med det samme. Det er nesten så de hopper etter maten før den har kommet i vannet. Derfor var jeg litt usikker på hvor masse mat de skal ha i gangen, vil jo ikke overfòre dem. Men er det 1 gang om dagen din får 3-4 flak?

Jeg kan prøve med agurk til algeeterne jeg også, det kan jeg gjøre. Kampfisken snapper det vel i seg før det treffer bunnen, kan jeg tenke meg :'D
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap