- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Spørsmål ang. fòr til algeetere
Spørsmål ang. fòr til algeetere
Postet 02.05.11 kl 22:19
Postet 02.05.11 kl 23:20
Postet 03.05.11 kl 00:13
Postet 03.05.11 kl 15:53
Hvor mye fòr trenger kampfisken?
Er litt usikker på hvor mye mat en hannkampfisk trenger hver dag. Har en som er veldig ung og spinkel i kroppen, og en som er godt voksen. Den største har blitt ganske tjukk i det siste, så jeg vil ha en fòringsrutine. Har både mygglarver, flakforn og sånne små korn (mini granules).
Postet 04.05.11 kl 15:43
Den skal spise alt. Selv fôrer jeg kampfiskhannen min med TetraPro Color. At det er Color er en tilfeldighet, men Pro-fôrene er i alle fall runde flak, lett å dosere. Da teller jeg tre-fire flak. Han er litt sær så skal se at han spiser opp det han får før han får mer. Så får han heller feites opp på røde myggiser 1-2 dager i uka samt en sultedag. Han er frisk, akkurat så rund som jeg vil ha ham og veldig aktiv. Da er jeg fornøyd.
Ang. tabletter så er jeg også knallglad i wafers. Synes faktisk algetablettene virker store. Er kanskje jeg som er litt gnien på fôret men her får mine 7 corydoras+5 kuhlii 1 tablett annenhver dag, eventuelt 3 wafers. Har guppyer som "svømmende fisk" så blir plenty av annet de finner seg å snope på. Har en ancistrus i et annet kar og hun får nesten aldri mat. Kanskje 1 tablett og et par wafers i uka. Vokser allikevel som et uvær og ser ikke ut til å bekymre seg for å sulte kan man si.. lav arbeidsmoral Får agurk/squashbiter en gang i uka, på røde myggis-dagen.. det kunne dine også ha fått
Ang. tabletter så er jeg også knallglad i wafers. Synes faktisk algetablettene virker store. Er kanskje jeg som er litt gnien på fôret men her får mine 7 corydoras+5 kuhlii 1 tablett annenhver dag, eventuelt 3 wafers. Har guppyer som "svømmende fisk" så blir plenty av annet de finner seg å snope på. Har en ancistrus i et annet kar og hun får nesten aldri mat. Kanskje 1 tablett og et par wafers i uka. Vokser allikevel som et uvær og ser ikke ut til å bekymre seg for å sulte kan man si.. lav arbeidsmoral Får agurk/squashbiter en gang i uka, på røde myggis-dagen.. det kunne dine også ha fått
Postet 04.05.11 kl 16:33
AmantheaDen skal spise alt. Selv fôrer jeg kampfiskhannen min med TetraPro Color. At det er Color er en tilfeldighet, men Pro-fôrene er i alle fall runde flak, lett å dosere. Da teller jeg tre-fire flak. Han er litt sær så skal se at han spiser opp det han får før han får mer. :) Så får han heller feites opp på røde myggiser 1-2 dager i uka samt en sultedag. Han er frisk, akkurat så rund som jeg vil ha ham og veldig aktiv. Da er jeg fornøyd. :) Ang. tabletter så er jeg også knallglad i wafers. Synes faktisk algetablettene virker store. Er kanskje jeg som er litt gnien på fôret men her får mine 7 corydoras+5 kuhlii 1 tablett annenhver dag, eventuelt 3 wafers. Har guppyer som "svømmende fisk" så blir plenty av annet de finner seg å snope på. :) Har en ancistrus i et annet kar og hun får nesten aldri mat. Kanskje 1 tablett og et par wafers i uka. Vokser allikevel som et uvær og ser ikke ut til å bekymre seg for å sulte kan man si.. lav arbeidsmoral :) Får agurk/squashbiter en gang i uka, på røde myggis-dagen.. det kunne dine også ha fått :)
Takker for langt og flott svar!
Kampfiskene mine spiser absolutt alt de kommer over, og tar alt i et jafs med det samme. Det er nesten så de hopper etter maten før den har kommet i vannet. Derfor var jeg litt usikker på hvor masse mat de skal ha i gangen, vil jo ikke overfòre dem. Men er det 1 gang om dagen din får 3-4 flak?
Jeg kan prøve med agurk til algeeterne jeg også, det kan jeg gjøre. Kampfisken snapper det vel i seg før det treffer bunnen, kan jeg tenke meg :'D
Postet 04.05.11 kl 21:46
Endret: 04.05.11 kl 21:50