Gullfisk, merklig oppførsel?

Inaktiv bruker
Har aldri hatt gullfisk før men jeg fikk først 1 og den har nå svømt rundt omkring.Syns den skulle ha selskap så vi kjøpte 2 til. Alle la seg flate i en klynge på bunden? Kanskje de hadde lagt seg? Var jo kvelden.
Men de ligger fortsatt i på bunden uten særlig interesse av annet. Ser ut som de puster normalt, vannverdiene ser bra ut. Mål flere ganger med både strips og vadre tester siden de er så rolige. Trodde disse skulle vimse rundt å lage liv? Kom ikke opp å tok maten men spiste når den nådde bunden.
Er dette normalt?
De er de minste jeg fant og de har plass å boltre seg på.
Vanskelig å si hva det er når vannverdier er bra. Har hørt at Gullfisker kan ligge stille på bunn i flere dager når de blir plassert ute i hagedammer på våren. Tar liksom noen dager før de venner seg til utelivet. Tror Gullfisk ofte kan ligge på bunn, men ikke på siden/flate. Det første jeg gjør når det skjer noe som ikke skal skje i mine akvarier er vannbytte. Fungerer ofte bra hvis det ikke er noe galt med vannet i fra kranen. Hvis ikke vannbytte funker så ville jeg prøvd å lese litt om sykdommer på gullfisk.
Inaktiv bruker
Var nytt vann med innkjørt filter og grus fra annet akvariet.
Så litt pussig ut der de la seg i en "gruppe" på bunnen og ikke var innteresert i mat eller noe. Tok 3 dager, da var det plutselig liv og røre. Dessverre var det bare 2 der når vi kom hjem på ettermiddagen. 3 mann lå inntørket på gulvet. Var ikke klar over at de hoppet så høyt, 15 cm fra vann kanten. Ikke akkurat måten jeg liker å lære på men De 2 som er der er i full fart men når jeg stoppet pumpa i går kveld da den bråket så veldig la de seg og ble liggende på bunnen til jeg ordnet pumpa i dag tidelig.
Trodde de var grisete og ville ødelegge plantene i karet men enda har de ikke røsket i noe.
Pussige skapninger Men jeg tror de er friske.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap