Forslag til flotte fisk???

har et kar som det er en gjeng sverddragere, en liten stim neon tetra, 2 sae og 2 gule algespisere (kinesiske)
synes at det er vel mye orange og gult og har lyst på noen fisker som gjør det litt mer spennende der. muligens blå.. enten litt store (ikke over 10cm) eller en stim med små tøffinger.

har noen et bra forslag?

karet er innredet med skifer som utgjør endel lange smale huler.
Hvor stort
er karret? Størrelse setter jo en del begrensninger.
ja,det er helt avgjørende hvor mange liter det er...

Sverdrager og neontetra skal ha helt forskjellige vannverdier,og passer ikke helt sammen der da
Når jeg setter sammen fisk ser jeg på hva fiskene liker i vannkvaliteten og setter sammen fisker etter det...det er ikke lurt å gå blindt etter farge,men sette seg litt inn i hva fiskene krever av vannet
det er 120 liter. sverddragene og neontetraene trives bra, det har de gjort hele veien. har vel fått lagt vannverdien på en mellomting eller noe. sverdragene er det faktisk min forlovede som kjøpte i gave, så han tenkte garantert ikke på vannverdier og sånt. de yngler som kaniner men, fortsatt alt for mye orange og gul oppi der. har kikket på moskitotetra, men vil vel helst ha noe som gjør litt mer ut av seg.. siden karet er så lite, kan jeg ikke ha noe som blir noe serlig større enn 10 cm..
de gule algespiserene blir jo oppimot 30 cm, selvom de i butikken sa de ble 15...
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=11921

den feilen vil jeg ikke gjøre igjen..
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap