Tips til bånnfisk

Hei,

Jeg har en del fisker i akvariumet mitt, men jeg får aldri nok. Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en ny algefisk etter at jeg så meg nødt til å gi bort min pleco som ble alt for svær for akvariumet og dro all sanden fra høyre til venstre iløpet av natten. Ekstremt slitsomt.

Jeg vil ha en bånnfisk som ikke blir så svær, liker ikke å ta nedi akvariumet når det er pleco der, de er ekle og skumle, hehe.

Jeg har 2 praktbotia nå, de syns jeg er kule, men vil også ha en algefisk. Vil ikke ha en som er helt pleco, litt penere å se på, hvis dere skjønner? Takk for svar!
Otocinlus er små og søte algespisere, men de må holdes i gruppe og tar bare myke alger. Ancistrus vil kanskje ligne litt for mye på pleco for deg, men den blir bare rundt 15 cm. Fjellbekksmerling er også en søt liten algespiser. Nå vet jeg jo ikke hvor stort akvarium du har eller hva slags vannverdier og andre forhold det er hos deg så du får nesten lese om de i fiskebasen og se om de passer.

Ellers så slår jeg gjerne et slag for snegler som algespisere
Fjellbekksmerling en søt liten algespiser? Jeg syns den ikke var så pen, hehe. Er snakk om 120L akvarium (hvis jeg ikke har nevnt det tidl). Husker ikke kH verdiene akkurat nå, skal få målt det og lagt ut på akvariumet mitt + bilder etterhvert, her på akvaforum
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap