Gullfisk

Hei!
Jeg har tenkt å satse på gullfisk, men vet ikke hva slags bunnlag!
Går det bra å bruke biltema sand til gullfisk? (har hørt at de liker å lage hauger av stein)
Er det noe annet du vil anbefalle? (helst noe billig!!!)

Trenger svar fort!!
En tommelfingerregel er at alle fisker kan ha sand. Jeg tror ikke bunnlaget spiller så stor rolle for gullfisk. Det som er mer viktig for gullfisk er plass, minimum 100 liter, og god filtrering. Husk at filteret på være innkjørt før du kjøper fisk.
Jeg har et 180 liter, så jeg tror det går bra
Sikker på at det går greit med sand?
Jeg har biltemasand til mine gullfisker, går så fint så Ser ut som de koser seg med å rote i sanda
Så koselig!

Nå har jeg tatt oppi sanden, og alle dekortingene jeg skal ha. Litt tåkete der enda, men blir bedre etter hver dag! Har hatt det oppsatt i 3 dager nå PH og NO2 er stabile så langt, og jag har tilsatt litt GH/KH+
Skal kjøpe planter på mandag tenker jeg, så da blir det riktig trivelig der! Alt som mangler, er fisken...
...og et innkjørt filter kanskje?
Hvor mange gullfisk???
Ja, jeg har et filter som er inkjørt med de andre tingene
Jeg tenkte å kjøpe første pulje med fisk på mandag
Da tenkte jeg å ta en tur innom Akvariemagasinet
Noen som vet om de har Comet Gullfisken??? Elsker denne typen, favoritten vettu!
Hvis de har, så har jeg tenkt å kjøpe to av dem, og en Ancistrus (kanskje to, hva synes du?) og et par sneglespisere ( hvilken rase passer med Gullfisk???)

Ser fram til mandag
En ting jeg glemte, upsyy!

Lurer på hvor mange sånne Comet Gullfisker jeg kan ha i et 180 liters???
Helst svar før mandag
De hadde i hvert fall noen flotte, kullsvarte comet da jeg var innom der for ca 3 uker siden. Jeg har 3 comet i min 250 liter, men der går det litt annet også.
Så Flott da
Da gleder jeg meg til å se dem
Håper på en svart , jeg og!
Ja, angrer på at jeg ikke kjøpte med meg en da jeg var der, for de var fine
Egg, igjen :p
Nå har jeg funnet egg fra Ancistrusen igjen :P
Har puttet eggene i en fødekasse sammen med begge fiskene (har 2) i løpet av natten! Tror jeg har en hann og en hunn (da den ene har mer skjegg enn den andre som ikke har) Skal jeg gjøre noe for å få melke eggene, eller har det kanskje skjedd?

Noen som har peiling??
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Sveinsen
Reklame for plussmedlemskap