Sølv arowana spiser ikke,help!!

Hei,har en sølv arowana på ca.20cm,for en uke siden fikk tak i en 375L og siden den har godt i 720L sammen med en VF gruppe med altifrons,tenkte jeg at den skulle få 375l for seg selv.Jeg tok den over og den gikk der i 3 dager uten og ta til seg noe for tok jeg den tilbake til 720en.Nå har det gått 1 uke uten at den engang er interessert i mat,den gikk en stim på 40 vinkeltetra sammen med den,men disse har den bare tatt livet av uten og spise de.Tidligere foret jeg den med sirisser og disse gikk ned på høykant.Jeg har sjekket nitrit og skifttet vann 2 ganger,men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre??Er det noen som har noen råd og komme med?Evt annet for,bytte kar...
Den begynner og bli rimelig tynn syntes jeg... På forhånd takk for svar.
Ikke stress.
Tror den bør stresses minst mulig en stund nå.
En uke er ingen problem, fisk lever 3-4 uker uten mat.
La den stå i 2-3 dager og prøv med levendefor da

Det er rådet mitt.
Prøv å forstyrre minst mulig..
Hei,takk for svaret,ble litt riligere nå,begynte og bli veldig"redd" for den vil jo helst ikke miste den.Syntes du jeg bør la den gå i ett egent kar og ikke sammen med andre fisker?
Vet ikke om det har noe å si.
Vis den blir sulten kan det være den tar seg et par tetraer. Noe som nesten er bra i dette tilfelle.
Ja,den tar de,men den spytter dem ut igjen,det virker nesten som den bare er ute etter jakten på dem.det er jo rart at den ikke spiser de når den har gått så lenge uten mat.Jeg får bare la karet stå noen dager uten og fore..
Plussmedlem
Bør kanskje unngå for mye flytting og stress...
Kan prøve med meitemark hvis du ikke har gjort det? Små løvmark. Smaksrikt og næringsrikt...
Noe som vel ikke er like lett å få tak i, men også et kanonfor, er maggott....
Ja,den har tatt meitemark tidligere,men da jeg fikk den så foret jeg den med melormer og den vokste nesten 10cm på bare litt over 1 mnd,men så en dag ville den plutselig ikke ha de lenger.Så jeg har prøvd det meste,reker,mark,melormer,sirisser,innsekter.Jeg trodde ikke disse skulle være vanskelig og fore.noe galt er det jeg gjør,men som sagt jeg får bare la karet ståd noen dager så får jeg se åssen det går,men takk for svar folkens.
Det tyder jo på at den har blitt stresset av flyttingen!
Hvordan tilpasset du den det nye karet før den ble sluppet oppi her?
Er filteret i det nye karet skikkelig innkjørt?
Du skriver jo at du fikk tak i karet for ei uke siden.
Er verdiene helt like i begge kar?

Dersom den først ble stresset av å bli satt over i 375literen er det ikke sikkert at det blir bedre å bli satt tilbake i 720l, ihvertfall om dette ikke gjøres med langsom tilvenning
av vannet i dette karet.
Det kan bare gi dobbelt stress...

Gi den tid, det er også mitt tips!
Hei,ja jeg fikk karet for 1 uke siden,men har pumper stående i mange kar så jeg tok noe gørr fra en pumpe som har stått i og gått i et kar over lengere tid.Bruker alltid lang tid på omvending fra et kar til ett annet.Men jeg er bekymret den står bare i det ene gjørnet og svømmer ikke rundt engang.Får en følse av at det er rett før den stryker med
Så bra at du er nøye, får håpe det går bra!
Stort sett så gjør det jo det, men innimellom blir stresset for mye for dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap