Min koifisk virker unaturlig feit!

OK her er greia, vi har tre koi og to gullfisker. de bor vanligvis i en dam i hagen, men vi har tatt dem inn i et akvarium i tilfelle vinteren kommer uventet ut av intet og fryser stakkarne ihjel.

uansett, den ene koien har utviklet en unaturlig stor mage. jeg tror fisken er en hunn-fisk, men bare 1-2 år gammel så jeg tviler på at hun har egg.

det virker ikke som hun spiser mindre enn de andre og har samme aktivitetsnivå. jeg har sett litt på sykdommer knyttet til en stor og oppblåst mage, men da skal gjerne skjellene på fisken stå pekt utover men det gjør de ikke i dette tilfellet (pluss at fisken har levd med det siden sommeren).

jeg har prøvd å ikke mate et par dager uten at hun har forandret seg. den oppblåste magen kom i sommer mener jeg å huske. fisken var ikke sånn da vi kjøpe den i mai

før vi tok fiskene ut av dammen var det såpass kaldt at de ikke spiste så det virker jo ikke som overmating. fiskene ble satt inn i forrige helg.

Dette er de første fiskene jeg noen sinne har hatt som kjeledyr, og jeg er an veldig uerfaren fiskeeier, derfor hadde det vært veldig ålreit å høre noen tips og råd på hva dette kan være og hva vi kan gjøre med det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap