Forurenser kinesiske algeetere mye?

Hei. Lurer på om gule kinesiske algeetere forurenser mye i akvariet? Ei jeg kjenner har problemer med at det svever opp skitt fra grusen og rundt plantene når algeeterne graver. Da må man vel skaffe seg et skikkelig filter?
Inaktiv bruker
Hvilket filter blir brukt og hvor stort er akvariet? Hvor mange alge etere er det snakk om?
Det er to små algeetere og en kampfisk i akvariet, og det er vel rundt 60l. Det er jo alt for lite plass for algeeterne, så hun har planer om å selge dem etter hvert. Jeg vet faktisk ikke hvilket filter det er.. men, er det algeeterne eller kampfisken som forurenser mest?
Inaktiv bruker
Hm, da er det problemet løst, for lite akvarie og sikkert for dårlig filter. :/
Blir det mye bedre om hun kvitter seg med algeeterne?
Inaktiv bruker
JA! Kampfisk forurenser lite. og 60L til kampfisk er jo et minimum så da vil jeg gå STERKT ut i fra at det vil hjelpe.
Spock
JA! Kampfisk forurenser lite. og 60L til kampfisk er jo et minimum så da vil jeg gå STERKT ut i fra at det vil hjelpe.

Supert Da vil jeg tro at kampfisken kommer til å trives mye bedre også. Håper det er noen der ute som kan gi algeeterne et godt hjem og dekke deres behov. De trenger jo et stort akvarium..
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap