Liten sebra

sebrafisken er en stimfisk. Det må være minst 5-10 stk i akvariet for at den skal trives. Kan jage andre fisk. Sebrafisk kan også hoppe, særlig når den er stresset, så dekkglass kan være lurt! Siden fisken også er en meget aktiv stimfisk bør den få godt med svømmeplass.

Kan den jage neon og hva blir den stressa av?
For det første så krever Neontetra og sebrafisk svært forskjellige verdier i vannet.
Men ja, sebrafisken kan sikkert finne på å jage neontetra, men det betyr ikke at den kommer til å gjøre det. Men den kan.

Sebrafisker kan bli stressa under transport, og under vannskift og slikt.
Jeg holder Danio frankei (leopard danio) som visstnok er samme som sebrafisk bare med en annen farge, og mine er fredelige mot andre fisker, og hoppet kun når de slapp ut av posen fra butikken.

Men de er til tider ganske hyperaktive. De kan virke stressa når de svømmer rundt, uten å egentlig være det. Og i og med at de er så aktive kan de lett stresse andre fisker i akvariet, så det bør du være obs på hvis du skal ha slike.

Så egentlig bør jeg ikke ha de i samme akvarie?mine hopper
Hvis du holder Sebrafisk og neontetra sammen, så vil en av artene misstrives på grunn av vannverdiene.
Hvis allerede har sebrafisk og putter i neontetra, så vil nok neontetraen misstrives, og bli stresset. Så jeg vil ikke anbefale deg å ha disse sammen.

Men det finnes jo mange andre fine fisker som går fint sammen med Danio.
Selv har jeg Corydoras sammen med mine danioer, og det går strålende.

Hvor mange sebraer har du? og hvilke andre fisker har du sammen med dem?
Jeg har allerede neon og små sebra sammen.noen her inne sa at det gikk greit.jeg skal selge sebra fiskene.det er ca 10 av sebraene.
Såklart går det greit å ha dem i samme akvarium, siden de ikke dreper hverandre.
men det ikke bra for den fisken som ikke har riktige leveforhold (vannverdier)
Men hvis du skal selge den ene arten så går det bra, siden de kun er der midlertidig.
Men ikke bra om de skulle bo ilag permanent.


Mener at det ikke går bra pga vannverdiene.kanskje derfor de er stressa?hva med kampfisk?
Kampfisk vil bli veldig stressa av sebraene, og det er fare for at de vil nappe sløret dens...
Oi,må finne en løsning fort da
Hvor lang tid pleier det å ta før man får solgt fisk privat?
......er det evnt fare for sykdom eller noe når fisken er stressa?problemet er at det ikke er noe lokk på akvariet og det er fare for at fisken hopper ut hvis det er fullt med vann i akvariet.
Stress kan godt føre til sykdom ja, siden fisken blir mindre motstandsdyktig...

Det er nok veldig forskjellig hvor fort fisk blir solgt.
Akvariet jeg har er på ca 60 liter.6 neon,10 sebra og 1 kampfisk.sebraene virker stressa og hopper ganske mye.hva bør jeg gjøre?
Du kan spørre på en dyrebutikk om de har lyst å ta inn fiskene. Kanskje du får bytte de i noen andre fisker?

Det kan variere hvor lang tid det tar å få dem solgt privat, men du bør lage en salgsannonse her, så kan du kanskje ringe til en dyrebutikk i nærheten å spørre om de er intressert i å bytte de inn
Neon blir henta ikveld.trur ikke jeg orker noe mer enn kampfisken.har for å være ærlig mista litt lyst.
Dumt å stole på dyrebutikken:/
Dyrebutikkene lever av å selge, så da svarer de det de tror du vil høre...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap