Valg av fisk!

Inaktiv bruker
Jeg har et lite dilemma. Jeg hadde i ut.g. punktet tenkt og ha Kampfisk i min 54L (Står en lapp 60L på undersiden...) Uansett, så klarer jeg ikke bestemme meg om jeg skal ha en kampfisk, en stim med Klovnekilli (Andre killi er også mulig) Eller en nusselig liten gjeng med Kulefisker... (Ja jeg har lest om kulefisker, har masse pest snegler jeg gjerne kvitter meg med)

Akvariet står på soverommet, Filteret er innkjørt i et annet akvarium siden før jul og står der enda.
Men HVA skal jeg ha? Lyset blir byttet til noe svakere som moon light eller lignende.

TIPS? Om noen mener at jeg skal ha noe annet en de som jeg har nevnt ovenfor kom med hva og hvorfor?

Du kan jo ha en liten stim av Balaenoptera musculus.
Inaktiv bruker
Dårlig med saltvann i Akvariet. ;P
Da tror jeg at Crocodylus niloticus passer bedre. ;P
Heterandria formosa er en fin liten fisk. Er en veldig liten levendefødene fisk. Har den selv.
Inaktiv bruker
Søt liten sak
Hvordan er det med Parosphromenus linkei? Eller andre Lakrisguramier?
Inaktiv bruker
Hm, jeg har ganske mye akvarie GRUS. Skal jeg tømme det i elven eller bruke det i akvariet? Hvordan hadde det vært med en rein Rødmuntetra stim? For lite akvarium?
Står 100L hm, Nei. Er det noen Ciklider som passer?
Spock
Søt liten sak :) Hvordan er det med Parosphromenus linkei? Eller andre Lakrisguramier?


Lakriser er veldig nydelige fisker, men du må vite hva du gjør når du skaffer deg disse, og lese deg skikkelig opp. Du kan jo lese deg opp her, og se om disse vakre skapningene er noe for deg...
Ciklider
Spock
Hm, jeg har ganske mye akvarie GRUS. Skal jeg tømme det i elven eller bruke det i akvariet? Hvordan hadde det vært med en rein Rødmuntetra stim? For lite akvarium? Står 100L hm, Nei. Er det noen Ciklider som passer?


Du kan ha flere apistogramma arter i 60 l, men ikke med grus, disse skal ha sand. Du bør heller ikke ha mer enn et par. Du kan imidlertid lage en fin biotop for apistoer og noen små tetra i en 60l.
Inaktiv bruker
Sissimor
[QUOTE=Spock]Søt liten sak :) Hvordan er det med Parosphromenus linkei? Eller andre Lakrisguramier?


Lakriser er veldig nydelige fisker, men du må vite hva du gjør når du skaffer deg disse, og lese deg skikkelig opp. Du kan jo lese deg opp her, og se om disse vakre skapningene er noe for deg...

;O Takk for at du sa fra, det var virkelig bra, trodde det ikke var noe så spesiellt med dem. Jeg skal lese som en galning.

Sterbai
Du kan ha flere apistogramma arter i 60 l, men ikke med grus, disse skal ha sand. Du bør heller ikke ha mer enn et par. Du kan imidlertid lage en fin biotop for apistoer og noen små tetra i en 60l.

Hm, Kanskje det. Jeg skal lese litt om Lakrisguramier først. ;P Fasinerende.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap