Se hva jeg fant i den lokale dyrebutikk

Uff, dessverre måtte jeg le, for den stakkaren så da fryktelig komisk ut, men nei.... Sånne fisk skulle ikke vært lov
Linda1980
Uff, dessverre måtte jeg le, for den stakkaren så da fryktelig komisk ut, men nei.... Sånne fisk skulle ikke vært lov :(


skal være enig at jeg lo litt før jeg innså hvordan han må ha det der var vell en 30-40 stk, men mesteparten ligger på bunnen og puster tungt.
Han hadde jo store øyne da,så må jo se godt...neida tragisk
Hvilken type er det????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
en oppdrettsvariant av gullfisk.
det er en skam at man tillater sånt! not cool!
Slett ikke cooool .
Tenk på hvor utsatt for skade de øynene er. Både fra andre fisker, og også planter og det som er i akvariet.

Hvem vet hvor ubehagelig det er å ha slike øyne. Nei, slikt er en skam, og skulle ikke vært tillatt ! Fy skamme seg de som har avlet frem den typen fisk ! :-/ *sint Sessan*
en skarp stein, eller en hissig fisk. så har den ikke øyne igjen.
det finnes mange rare fisker i havet,og sikkert mange som har rare øyne,det kan jo godt hende att arten der er sånn den skal være.
For å si det sånn. Denne fisken finner du ikke i akvarieavdelingen i dyrebutikken jeg og min kolega styrer!

Vi snakker også forbud på papegøyeciklide oppdrettsvariant, tatoverte fisk, ballongmollier, og andre ekle oppdrettsvarianter, og genmix!

Synes også andre akvariebutikker/dyrebutikker bør gjøre dette! Taper ikke penger om dere skulle tro det! Folk velger et annet alternativ da man forklarer hvorfor dere ikke har disse fiskene inne! Har heller ikke hatt boller inne på flere år! Og skal heller ikke inn igjen!
Jeg mente ikke sånn cool, jeg mente at det er kult at en gullfisk kan ligne så mye på et menneske når den er tynn.
Larsern
det finnes mange rare fisker i havet,og sikkert mange som har rare øyne,det kan jo godt hende att arten der er sånn den skal være.


I naturen er det noe som heter Evolusjon, det vil si at de sterkeste avkom overlever, og fisk som har fordeler vil kunne overleve og forplante seg.

I akvarie sammenheng brukes dette til å lage fisk med rare farger, eller rare utvekster, også kalt "ekstrem avl.

noen oppdrettere avler på f.eks eksemplarer av en fisk som er f.eks roligere, eller er mer hardfør. og så tar de den mest roligste eller den som er mest hardfør og avler videre på den.

samme har skjedd her. en fisk med litt større øyne har blitt avlet på, og yngelen deres som har enda større øyne har blitt avlet på i neste rekke.

så dette er nok en menneskeskapt fisk, akkurat som den såkalte "slørhale" (egentlig gullfisk).

tror du denne har hatt noen fordeler i vill tilstand? tror du den har det lettere for å finne mat? tror du den kanskje ser bedre, eller kanskje hjelper det han, der han ligger på bunnen å puster tung, til å overleve ?

hehe, burde vell skjønt no at dette finnes ikke i vil tilstand
du kan lese mer om ekstrem avl her:
jeg,er litt mer nysgjerrig hva dem i butikken sa om den fisken de selger,om den var naturlig eller ikke,må jo være en grunn til att de tar inn sånn fisk,tror jo dem som driver slike butikker har litt hjerte også og ikke bare tenker på salg,
KAH
For å si det sånn. Denne fisken finner du ikke i akvarieavdelingen i dyrebutikken jeg og min kolega styrer! Vi snakker også forbud på papegøyeciklide oppdrettsvariant, tatoverte fisk, ballongmollier, og andre ekle oppdrettsvarianter, og genmix! Synes også andre akvariebutikker/dyrebutikker bør gjøre dette! Taper ikke penger om dere skulle tro det! Folk velger et annet alternativ da man forklarer hvorfor dere ikke har disse fiskene inne! Har heller ikke hatt boller inne på flere år! Og skal heller ikke inn igjen!



*Trykke på LIKER knappen som vi ikke har her*
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap