Artssammensetning i 260l - blikkfang

Hei!
Jeg har et 260 liters ferskvannsakvarium. Per dags dato går det tigerbarber, kardinaltetra, dronningrasbora, sebrafisk, ancitrus, kuhli-ål og siamesiske algespisere i karet. Som man ser ut fra beskrivelsen, mangler jeg ett/flere blikkfang, og det er her jeg trenger hjelp: Hva går sammen med det som allerede er?

Har tenkt på (dverg)gurami / scalare / regnbuefisk, men er ute etter noe ikke "alle" har. Kan godt tenke meg noe med farge og litt størrelse, men som samtidig ikke spiser opp stimfiskene. Jobber meg opp mot et planterikt akvarium, hvis det har noe relevanse.

Takker for tips og hjelp!
Du har veldig mange ulike arter stimfisk, og det kan fort bli rotete. Jeg tror også tigerbarbene dine vil plage både gurami og scalarer, da de er kjent som finnenappere.

Skal du ha gurami og scalare bør du kvitte deg med en del av stimfiskartene, og kun sitte igjen med kardinaltetra. Sebrafiskene er for viltre, og dronningrasbora er små og kan bli mat
Takk for svar!

Er klar over at det er en del stimfisk - har på en måte blitt litt "rester" etter tidligere akvarier, også har jeg litt vondt for å gi bort.. Tigerbarbene har tidligere gått fint sammen med en scalare, men scalaren var så og si fullvoksen. Ser at de kan bli et problem.

Er det andre fisk som er mulig å ha sammen med det som er, uten å kvitte seg med for mye? Ciklider av noe slag?
Tilfeldig bekjentskap
© Eric Bodrock
Reklame for plussmedlemskap