Fisker som passer sammen

Hei!!
E har et 160l akvarium som har stått noen måneder. De fiskene som e har no i akvarie er 10 cherrybarber, 5 kuhlii-ål og 2 ancistruser. Det e lurer på er om kan e ha palettciklide, kampfisk eller kileflekkrasbora oppi der? E lurer også på om det er noen fisker som dere anbefaler i stedet.
Blir glad for alle svar
1 hannkampfisk og 2-3 huer hadde sikkert gjort seg veldig, så du får litt farge i toppsjiktet =) Bare pass på at du ikke har veldig mye strøm i vannet, de er labyrintfisk, så liker litt stillestående vann.
Hei
Jeg har et akvarie med ansistrus, kampfisk og kileflekkrasboa, og de går veldig fint sammen hos meg.
Jeg har også et akvarie med masse forskjellig fisk. Bl.a. palettciklide. Palettciklidene holder seg kun på bunnen hos meg, og ansistrusene er mest på bunnen også. De går fint sammen hos meg. Hvordan de passer med ål vet jeg ikke. Men det kan jo kanskje bli litt mye fisk på bunnen som alle vil ha gjemmesteder og huler å yngle i?
(Tanker fra en fersk akvarist)
tusen takk for svar
trur at e skal kjøpe kileflekksrasbora og kampfiskhann
ja e har lest om alle fiskene så e vet at dei treng stille vatn, men takk uansett for alle tipsa
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap