Tips til sammensetning..

Hei!

Jeg har ett 46 liters kar som for tiden står tomt, og trenger litt inspirasjon om hva jeg kan ha i det. Har hatt platy-yngel i det på ett tidspunkt, og for inntil ett par uker siden hadde jeg dvergkulefisk. Etter at varmekolben "kollapset" døde kulene, så nå står karet tomt.

Forslag til hva jeg kan ha i det?

Har tenkt på reker og kanskje en stim dvergrasbora, men tar gjerne imot andre forslag
Du kan ha reker, snegler, evnt Endlers Guppy eller en liten stim med en liten favoritt fisk, pygme corydoras. Men da må du ha sand i akvariet og ikke singel.
Det er grus i karet, og tror ikke jeg gidder å bytte :P

Men guppy eller endlers var jo en ide.. Har hatt levendefødere i form av platy og sverddragere, men ikke noe annet..

Er seks stk (2 gutter 4 jenter) en grei begynnelse tror dere? Og evt noen sebrasnegler som algespisere?
Litt usikker på hvor effektiv disse sneglene er på alger. Et annet forslag for algespiser er Otto. Den er ganske liten, men den trives best i en liten stim. Så hva med 3 stk.
Har hatt otto i karet før (har en stor (20stk) stim i 190-literen min), som jeg har flyttet over ved behov.. Har også hatt sebrasnegler før med stor suksess, så tror jeg satser på de... Får se hva de har på dyrebutikken seinere i dag

Har også hørt at guppy/endlers bør kjøpes hos privatpersoner, siden de som er i handelen ofte er ganske svake...
Helt enig. Det aller beste er å kjøpe Guppy privat. Jeg har kjøpt både privat og på butikk, og jeg har sett at de som kom fra butikk ganske fort har begynt å slite. De jeg kjøpte privat har jeg nå hatt over lengre tid uten særlig dødsfall.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap