Øke antall fisk

Har ett 190l hjørne akvarium og har pr idag..
15 Otto
10 Korallrød smykketetra
2 Ancistrus sp oppdrettsvariant
2 Sjokolade-sebrapleco
2 Leopardfroskpleco
3 Kakadueciklide
2 Kampfisk
4 Honninggurami

Det jeg lurte på var om jeg evt kunne øke antallet på de korallrød smykketetra'ene mine, eller om det blir altfor mange fisker.
Syns ikke jeg ser så veldig mye til fiskene bortsett fra disse da jeg har noen skye fisker og som kommer frem kun da det er mørkt. 5 av mallene er veldig små og kakaduene koser seg i hulene sine. Honningguramiene trives godt i flyteplantene og samme gjør kampfiskene. Så de eneste som synes best er de korallrøde smykketetraene.

(vet ikke helt om det er i riktig plass jeg har postet dette, men men.)
Bytt evt ut 10 av ottoene
Ottoene er veldig fine algespisere :P
Jeg vet.
Jeg har hatt 2 otto og 2 Ancistrus sp selv i lang tid i 240 L karet og det har liksom vært greit
Sier ikke at det er er likt i alle kar, for all del.

har i tillegg nå 2 SAE som fyker rundt. Men det var mest for å ha de jeg fikk tak i de.

Ville kanskje tro at 5 otto og 2 anci. sp. holdt vedlike litt også.

Hadde 5 SAE'r før, men syns dem ble så store iforhold til de andre så jeg valgte å selge dem. Kjøpte jo noen priv planter og etter det ble jeg plaget littegrann med alger da spesielt på bakgrunnen og har fortsatt en del på mine Anubias barteri "nana" igjen.
Hmm vanskelig dette her
Ett tips til Anubias barteri
Den har veldig lett for å få alger.

om du finner en plante som kan sette den i skygge for lyset så skal du se at det ordner seg.

Den får lett alger om den står i direkte lys fra armaturen.
Jeg hadde økt gruppen med Tetra, hvis de ikke er alt for store, da, og self. ikke i stor mengde. Regner med du har et nokså stort utv. filter til 190L..
Jeg hadde fulgt med vannverdiene ei stund fremover, det gjør jeg forresten ved all ekstra fisk jeg anskaffer meg. Disse fiskene holder seg attpåtil i s\forkjellige sjikt i karet. Nå får jeg kanskje litt kritikk for at jeg sier dette, men det er nå bare min litt uefarne mening..
God helg!
Bruker innvendig filter, Bioflow 3 og er ganske fornøyd med det. Tar ellers å måler vannverdier hver 3 dag og de har vært stabile og fine siden jeg fikk 190l. Om jeg har satt inn noen fisker så sjekker jeg extra No2, No3, Nh4, men det virker som jeg har en ganske god bakterikultur fra før. Jeg har jo kvittet meg med en del fisker så antallet er litt mindre enn hva jeg hadde før. (hadde jo 20 sebraciklide unger gående der også)


Rolf H
Ett tips til Anubias barteri Den har veldig lett for å få alger. om du finner en plante som kan sette den i skygge for lyset så skal du se at det ordner seg. Den får lett alger om den står i direkte lys fra armaturen.


Nå bruker jeg denne som en forgrunns plante. Det ser ut som den trives veldig ettersom den både blomstrer og nye blader og røtter vokser stadig.
Ettersom jeg gjerne vil beholde den som en forgrunns plante så vil jeg vel aldri bli kvitt disse algene på denne regner jeg med men takk for tips

Ang øking av de korallrøde smykketetraene.. Bør jeg øke kun med 5 eller kan jeg gå opp til 10 til?
Jeg tror du er mer erfaren enn meg.. Men hva tenker du om fem av gangen..? 5 el 10 gjør så stor forskjell, annet enn at det blir penere med en større stim.

Og når du har redusert det opprinnelige antallet fisk ser ikke jeg noen problemer. Bra du er fornøyd med filteret, men jeg tror du hadde blitt superfornøyd med utvendig. Jeg har am-top 3338 i 250L. og eheim 2222 i 112L. Fungerer helt utmerket, og lydløse er de.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap