- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Kjøttetere til 250l, noen ideer??
Kjøttetere til 250l, noen ideer??
Postet 11.11.12 kl 17:05
Postet 11.11.12 kl 17:49
nei.. er ikke så veldig intressert i tanganika:/
glemte å skrive noen av kravene..
KRAV:
*må passe i en 250L
*Ph mellom 7 og 9
*aller helst på bunnen og/eller i toppsikte
*må passe med voksen ancistrus
*ikke tanganika/malawi (med mindre det er åler eller noe sånnt fra disse sjøene som passer sammen med andre fisker....)
glemte å skrive noen av kravene..
KRAV:
*må passe i en 250L
*Ph mellom 7 og 9
*aller helst på bunnen og/eller i toppsikte
*må passe med voksen ancistrus
*ikke tanganika/malawi (med mindre det er åler eller noe sånnt fra disse sjøene som passer sammen med andre fisker....)
Postet 11.11.12 kl 19:13
Postet 11.11.12 kl 19:39
Tenker du "rovfisk" som en del ciklider feks? det kan gjerne være ciklider, men da må det være litt spesielle farger/mønster på de/den.
Eller at de er carnivore? de kan være carnivore, men de må ikke ha muligheten til å spise de voksne ancistrusene mine:/
Stim? gjerne stim ja, men vil ikke ha stimfisk på størrelse med kardinal-/neon tetra.
Gruppe? har sett på flere åler som kan gå i gruppe, men de er som regel for store for akvariet mitt, men må si jeg har fått litt interessen for Bikirer men ser de fleste av disse skal ha MINST 450L.
Parr? par kan være interesant hvis det mer mulighet for avl, og de ikke skader hverander HELETIDEN. (ikke sebraciklide!!!!!)
En art eller flere? tenker du om det skal være artskar eller om det skal være for eksempel guppy, ancistrus, sverddrager og molly i et kar???(bare et enkelt eksempel, tok bare de første jeg kom på...)
Eller at de er carnivore? de kan være carnivore, men de må ikke ha muligheten til å spise de voksne ancistrusene mine:/
Stim? gjerne stim ja, men vil ikke ha stimfisk på størrelse med kardinal-/neon tetra.
Gruppe? har sett på flere åler som kan gå i gruppe, men de er som regel for store for akvariet mitt, men må si jeg har fått litt interessen for Bikirer men ser de fleste av disse skal ha MINST 450L.
Parr? par kan være interesant hvis det mer mulighet for avl, og de ikke skader hverander HELETIDEN. (ikke sebraciklide!!!!!)
En art eller flere? tenker du om det skal være artskar eller om det skal være for eksempel guppy, ancistrus, sverddrager og molly i et kar???(bare et enkelt eksempel, tok bare de første jeg kom på...)
Postet 11.11.12 kl 20:00
Endret: 11.11.12 kl 20:02
Denne har jeg sett på TAM Liertoppen og er spesiell fisk som så vidt meg bekjent innehar en av naturens raskeste angrep.
Ulempen er at den krever lavere ph enn det du ønsket.
Ulempen er at den krever lavere ph enn det du ønsket.
Postet 11.11.12 kl 20:58
Postet 11.11.12 kl 21:30
Endret: 11.11.12 kl 21:36
ja det ser jeg nå. Den må ha levende fisk.
Da skjønner jeg ikke at den er lov å selge i Norge som hadde forbud mot å bevist fore med levende
Se om det finnes noen flere i denne slekten til
Leopardbusk som ikke krever 350 liter.
Har selv hatt denne.
Jeg hadde 3 men de var som oftest gjemt bak planten. men jo man såg de jo.
Da skjønner jeg ikke at den er lov å selge i Norge som hadde forbud mot å bevist fore med levende
Se om det finnes noen flere i denne slekten til
Leopardbusk som ikke krever 350 liter.
Har selv hatt denne.
Jeg hadde 3 men de var som oftest gjemt bak planten. men jo man såg de jo.
Postet 11.11.12 kl 21:41
Postet 11.11.12 kl 21:51
må si at Leopadbuskfisken var av interesse altså kjempe fin fisk, å den kan gå i grupp, hærlig ser folk har den med ancistrus, å det er bra når de nesten må det hvis de skal flytte inn til meg:P men noen som vet om noen Bikirer som passer i en 250L (evnt at den skal ha rundt 300-320L) som passer med Leopardbladfisken og ancistrus???
Postet 12.11.12 kl 10:52
Postet 15.11.12 kl 19:21