- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Black ghost
Black ghost
Postet 30.11.12 kl 23:17
Postet 01.12.12 kl 01:48
Bg
Vet ikke helt hva du tenker på, men min erfaring sier at de aller fleste som har Black Ghost, skulle helst ikke hatt det.
1. STORT AKVARIE (her snakker vi 6-700 l +!)
2. Rovfisk - JA, han vil ta neontetra... Gjerne om natten.
Ser du ikke har registrert noe akvarie, men som sagt, de krever et stort et! Snakket med en i dag som hadde sin i en 20 liter (!!!). Absolutt uakseptabelt, uansett størrelse på fisken! Og nei, fisken vokser ikke etter akvariet.
Mulig du vet dette, men fikk mildt sagt et lite sjokk da jeg hørte om BG'en i dag... Har du lest i fiskebasen?
1. STORT AKVARIE (her snakker vi 6-700 l +!)
2. Rovfisk - JA, han vil ta neontetra... Gjerne om natten.
Ser du ikke har registrert noe akvarie, men som sagt, de krever et stort et! Snakket med en i dag som hadde sin i en 20 liter (!!!). Absolutt uakseptabelt, uansett størrelse på fisken! Og nei, fisken vokser ikke etter akvariet.
Mulig du vet dette, men fikk mildt sagt et lite sjokk da jeg hørte om BG'en i dag... Har du lest i fiskebasen?
Postet 01.12.12 kl 01:55
Ja, jeg har lest alt jeg kan finne om black ghost, å at de krever stor plass. Jeg er fullstendig klar over det.
Det er flere videoer på youtube som nesten gjør meg trist, med black ghosts i altfor små akvarium uten noe gjemmesteder. Jeg vet at de er rovfisk (ser nesten ut som en blanding av murene å fisk!) og skjønner selvfølgelig at neontetra å BG, ikke går godt sammen om man vil ta vare på neontetraen.. :p
Jeg har lyst på, men det kommer til å bli et framtidig prosjekt. Akvarium å slikt er ikke skaffet enda. Jeg bare leser litt, å dagdrømmer litt
Med spørsmålet mitt mente jeg folk som kan dele egne erfaringer, ikke generell info man finner i fiskebasen, men kanskje ting man har funnet ut av selv, hendelser/episoder osv.
20 liter? Det kan jeg ikke en gang se for meg, det er jo helt absurd!
Det er flere videoer på youtube som nesten gjør meg trist, med black ghosts i altfor små akvarium uten noe gjemmesteder. Jeg vet at de er rovfisk (ser nesten ut som en blanding av murene å fisk!) og skjønner selvfølgelig at neontetra å BG, ikke går godt sammen om man vil ta vare på neontetraen.. :p
Jeg har lyst på, men det kommer til å bli et framtidig prosjekt. Akvarium å slikt er ikke skaffet enda. Jeg bare leser litt, å dagdrømmer litt
Med spørsmålet mitt mente jeg folk som kan dele egne erfaringer, ikke generell info man finner i fiskebasen, men kanskje ting man har funnet ut av selv, hendelser/episoder osv.
20 liter? Det kan jeg ikke en gang se for meg, det er jo helt absurd!
Postet 01.12.12 kl 15:09
understreker det du sier. Dessverre må jeg erkjenne at jeg har en i noen hundre liter for lite akvarium.ErpetoichthysVet ikke helt hva du tenker på, men min erfaring sier at de aller fleste som har Black Ghost, skulle helst ikke hatt det. 1. STORT AKVARIE (her snakker vi 6-700 l +!) 2. Rovfisk - JA, han vil ta neontetra... Gjerne om natten. Ser du ikke har registrert noe akvarie, men som sagt, de krever et stort et! Snakket med en i dag som hadde sin i en 20 liter (!!!). [B]Absolutt uakseptabelt, uansett størrelse på fisken![/B] Og nei, fisken vokser ikke etter akvariet. Mulig du vet dette, men fikk mildt sagt et lite sjokk da jeg hørte om BG'en i dag... Har du lest i fiskebasen?
Nevøen min kjøpte en slik "kul" fisk på dyrebutikken ,de som jobbet der skal visst ha informert at det gikk helt fint å ha ghost fish i 54 liter - de tilpasset seg nemlig størrelsen på karet. Jeg overtok denne fisken. bedre at den er i et 6 ganger større akvarium (selv om det ikke er optimale leveforhold, er det bedre enn alternativet).
Fisk tilpasser seg ikke størrelsen på akvariet. Det kan virke slik når de slutter å vokse (stunting kalles det, kan skje når fisken er i for lite akvarium. Kort sagt: Fisken stopper og vokse samtidig som innvollene vokser som normalt).
Ghost fish er forøvrig noen fantastiske skapninger.
Postet 01.12.12 kl 15:19
Endret: 01.12.12 kl 15:31
Postet 01.12.12 kl 15:28
Endret: 01.12.12 kl 15:32