Tetradon lineatus,noen med erfaringer??(kulefisk)

Jeg har 2 stk Tetradon lineatus også kalt Fahaka puffer disse blir opp til 45+ cm som voksne.Jeg har 2 stk som går i en 200L foreløpig.den ene er ca.6cm og den andre er 10cm.Jeg forer mine med reker,snegler,røde mygglarver..Og de elsker mat.Jeg har også 7stk dvergkulefisker(Carinotetraodon imitator) som ikke blir større en max.3,5cm som voksne.
Noen som har erfaringer og dele og som helst har eller har hatt disse utrolig vakre skapningene?
Har du alle i et 300liter kar? Isåfall ingen god ide.. fahakaen er ekstremt agressiv og vil angripe hverandre.. dvergene går derimot greit å ha sammen, har selv 2 dverger gående sammen og det går greit.. litt jaging men ingen slossing. Fahakaen bør gå alene, og bør ha en 400liter alene da det gror fort, ca 2, 5cm i mnd ved riktig foring. Andre fisk kan godt gå sammen med fahakaen men de burde være av en rask art.
Hadde min gående med 18 rødhodetetra, nå er det bare 15 igjen.. de forsvinnrr gradvis uansett hva du putter oppi, fordelen er litt bisarr men de skal visstnok ha en forfisk i ny og ne.. pass på å gi godt variert mat og ikke spar på maten lykke til
Jeg også leste i etterkant av kjøpet av de 2 att de helst skal gå alene.men da jeg tok ut den minste endte det med at den største ble"deppa" og den sluttet til slutt og spise.Det endt med at den sørgelig nok døde for meg for ca.3 uker siden.Den fikk rikelig med varierende for og snegler + levende en gang i blant. Jeg skal ha kule igjen,men må bare finne en som ikke blir så stor og legge ting litt bedre til rette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap