Søramerikansk lungefisk - avspist hale

Hei.

Kjøpte i dag en velfødt søramerikansk lungefisk (se vedlagt illustrasjons foto) og i god tro så slapp jeg den ut i karret mitt med 2 stk pappegøyefisk, 1 stk prakt bikir, 1 stk øreål og 2 stk kulefisk.

Jeg trudde den skulle være stor nok og forhørte meg i dyrebutikken grundig før kjøp. Men da jeg kom for å se til lungefisken omtrentlig 2 timer etter å ha sluppet den ut i karret, så oppdaget jeg med stor forskrekkelse at store deler av halen har blitt revet av. Mistenker at det er bikiren som står bak, da bittet minner om et miniatyr hai-bitt... Har satt den i "karantene" i en yngleboks plassert i karret i håp om at den skal få rå og såret kan lege seg. Matet den med litt mygglaver og den spiste.

Hva syns dere jeg skal gjøre nå? skal jeg satse på at den får ro og kommer seg i yngleboksen og så slippe den ut?

Setter stor pris på svar og hjelp i en litt fortvilet situvasjon.. :/

[External Image]
Ingen med noen råd? søker etter svar, men finner lite ang. behandling av denne arten.. :/
det er nåkk kulefiskene Den arten du nevnet biter ikke ting av den låser bytte med små tenner
er neppe kulefiskene, da det er tatt en stor javs av halen, så den er borte. Da kan det være papegøye ciclidene. Men har den nå i karantene og den spiser.

Noen som har råd på hva jeg burde gjøre videre? Han kan jo ikke være i denne lille yngleboksen så altfor lenge. Men tørr enda ikke slippe den ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap