Sae

Var og hentet to siamesiske algespisere på onsdag og de er veldig flotte og er fremme hele tiden, ligger og hviler i mosen og koser seg Må si jeg ikke visste de ble så store, stemmer det som står i basen at disse skal ha minimum 160 l og at de i tilegg skal være i stim på minst 5?? Det kan jo ikke stemme, jeg har 250 l og syns de var så store, men så lenge de koser seg har de det vel bra
Har reddet en del grinete 15-centimeters beist som har bitt fra seg i småkar der de har gått alene eller med en kompis, basen lyver ikke når det gjelder disse flotte fiskene. Har en stim fullvoksne i en 450-liter og synes ikke karet på noen måte er for stort for dem, i 160-literen ble det for stusselig med plass til en stim "makreller", de er faste i fisken disse her...

Nå da de er mange med god plass er de et syn når de innimellom styrter rundt i stim, dessuten rydder de alger absolutt hele dagen i motsetning til hva ryktene forteller om voksne SAEr. Tror det ryktet like mye handler om at mange søte små vokser seg ut av karene de går i og mistrives...
Det jeg mente var at en stim av disse umulig kan være i en 160 l :/ To i mitt 250l syns jeg også ser trangt ut :/
Jau
tror det ryktet også kan komme av at "flying fox" aka FAKE SAE spiser som bare det når de er små. men at noen da mener de har fått ekte SAE mens de ikke har det. også enig at disse trenger stor plass, har to veldig små i en 60L. håper de ikke vokser for fort, blir nok ikke større tank før desember eller januar.
Skal påspandere oss et forslag til endring i basen, basene er dugnadsarbeid og blir ikke bedre hvis vi ikke korrigerer
Hehe så flott Er jo litt viktig at det står riktig der, med tanke på nybegynnere og slikt
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap