Hvilken fisk er dette?

Jeg fikk denne fisken billig fra butikken, de skulle kvitte seg med all fisk, så jeg fikk den som blind hulefisk, noe både jeg og kasadama vet at det ikke er.

Men, hva er det?
Den ser ut til å trives veldig godt i en liten hule jeg lagde til den.

Corydoras aeneus (albino)
Denne tror jeg det er, bilde 2

Det hender ganske ofte at øyne til corydoras blir spist/angrepet hvis de går sammen med dvergciklider i småe akvarium. Pansermaller fortstår ikke det med territorium som Ciklidene beskytter.

Hvordan fisken har det uten øyne vet jeg ikke, sett pansermaller uten øyne i butikk før og de greide å finne mat, men...

Corydoras er uansett stimfisk så du bør få tak i noen flere som kan holde den med selskap=)
hva den har gått med tidligere aner jeg ikke, men ligner på en pansermalle ja, trives godt på bunnen.
kjøpte bare 1 da de bare hadde 1 sånn rar fisk, som jeg forresten fikk gratis.
De trives vel best når de er 3, gjør de ikke?

Aldri sett de hvite før, men så er jeg relativt fers også da...
Pansermaller bruker så og si bare de små antennene ved munnen. Det er viktig med fin sand i akvarium med Pansermaller slik at de får "snuse" rundt etter mat. Skarpe steiner bør unngås slik at antennene ikke blir skadet.

Jeg har ti metalpansermaller i et av karene og jeg synes ikke det ligner helt. Fisken din er for blek. Kanskje det er en albino?

Det er riktig at de liker å være i stim. Jo flere jo bedre. I naturen kan man møte stimer med tusenvis.

Herlige dyr.

hmmmm

http://akvaforum.no/images/fish/corydoras_aeneus_39.jpg

dette er også en pansermalle om den ligner mye mer
Fisken er blek ja, ut fra andre bilder er det en albino pansermalle.
Den har sånne små antener ved munnen og er ivrig i sanda, typisk pansermalle-oppførsel.

I starten var den mest opptatt av å gjemme seg, lagde en provisorisk hule til den jeg fikk lurt den inn i som den trivdes veldig godt i en stund, men nå er den ute blandt de andre å roter i sanda.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap