Skufter kuhlii åler skinn som slanger?

Hei

I går var en av Kuhlii ålene mine blitt nesten helt hvit eller sykelig blek i huden. Hodet var helt normalt men fra gjellene og bakover sog den skikkelig guffen ut.

I dag er han helt fin og graver rundt etter mat som vanlig. Såååå. Hva skjedde? Skifter de kanskje hud?

PH 6,5. GH 4 Ammoniakk og Nitritt nesten ikke eksisterende
Limbeck
Hei I går var en av Kuhlii ålene mine blitt nesten helt hvit eller sykelig blek i huden. Hodet var helt normalt men fra gjellene og bakover sog den skikkelig guffen ut. I dag er han helt fin og graver rundt etter mat som vanlig. Såååå. Hva skjedde? Skifter de kanskje hud? PH 6,5. GH 4 Ammoniakk og Nitritt nesten ikke eksisterende

Jeg lurer på det samme, og henger meg på her. Idag så den normal ut igjen.... hm...
Kuhliål er en fisk, og i likhet med andre fisker driver den ikke med hud/skinn-skifte. Det er det slanger som gjør, men til tross for den "slangeformede" kroppen har kuhliål og slanger svært lite til felles. De står meget langt fra hverandre i dyreriket.

Stephan
Nåja, det finnes faktisk fisker som skifter hud. Og det gjør de nettop fordi de har hud og ikke skjell. Men kuhli skifter ikke skinn, det har du rett i
Organica
Nåja, det finnes faktisk fisker som skifter hud.

Eksempler?
Kuhliål er en sandsmetter. Det er helt normalt at disse "gråer ut", endrer fargestyrke o.l. avhengig av humør, situasjon etc. Det er f.eks. VELDIG vanlig på diverse botiaer som Praktbotia, Pakistanbotia m.m.
Stephan Sandemose
[QUOTE=Organica]Nåja, det finnes faktisk fisker som skifter hud.

Eksempler?

F.eks. Banjomaller.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap