Hvilke fisker kan jeg ha i dette karet tro?

Jeg har et 85-liters kar med sandbunn jeg opprinnelig hadde tenkt å ha corydoras i. Men nå etter at karet har stabilisert seg ser jeg at det ikke passer til cory. pH ligger på 6,8, gh ligger stabilt på 5. jeg har ungfisk og yngel av Stjernedanio her nå men kun for at karet skal bli brukt.

jeg ønsker å kun ha maks et par arter her. Noen som har råd om hva jeg kan ha oppi uten å måtte justere pH og gh noe særlig? Eller kan ikke det unngås?
Kan ikke se noen grunn til at du ikke kan ha cory pga vannverdiene. Lett surt vann er perfekt for mange cory-arter. Om du ønsker å avle på coryene så bør du velge samboere som ikke forsyner seg av egg og yngel i særlig grad, som feks smykketetra.

Ellers så er det et hav av forskjelllige fisk som egner seg i de vannverdiene, alt fra tetra til labyrintfisk til dvergciklider. Bare å velge seg en hovedfisk, og samboere ut fra det
Er ikke helt enig med at dverg ciklider vil passe sammen med coryene. Disse har samme oppholds sted/nivå i karet og det vil bli "trangt" i et så lite kar. Et lite par med f.ek apistogramma og noen nannostomus eller copella ville blitt veldig flott. Otocinclus er også et alternativ
Jeg mente ikke at coryer skulle gå sammen med ciklider, men at labyrintfisk eller dvergciklider var et alternativ til coryer og at man måtte velge samboere ut fra hvilken hovedfisk man valgte. Sammen med coryer foreslår jeg her smykketetra.
Tante Astrid
Jeg mente ikke at coryer skulle gå sammen med ciklider, men at labyrintfisk eller dvergciklider var et alternativ til coryer og at man måtte velge samboere ut fra hvilken hovedfisk man valgte. Sammen med coryer foreslår jeg her smykketetra.

=)
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap