Stingsild i selskapsakvariet

Min sønn kom hjem fra tur med en litt forkommen stingsild i en bøtte, jeg slapp den "litt impulsivt) opp i en av karene mine og den livnet til dagen etter og spiser godt/alt den kan gape over , er det noen som har erfaringer med å ha stingsild i tempereatur på 25 grader? Dette er jo 5 grader over max temperaturen som er anbefalt (kjenner ikke til vannverdier for stingsild), plager dette fisken eller skaper sykdom ?
Den har det nok ikke akkurat komfortabelt. Hvis du har fisk som tåler vann temperaturer som er lavere ville jeg prøvd og satt den ned for å ikke stresse den mer en nødvendig. Vet ikke om det er en stimfisk heller men isåfall får du sende sønnen ut for å fange flere
Plussmedlem
Med å slippe stingsild i selskapskaret så risikerer du å få med parasitter og sykdom som du ikke ønsker.
Roger Sollien
Den har det nok ikke akkurat komfortabelt. Hvis du har fisk som tåler vann temperaturer som er lavere ville jeg prøvd og satt den ned for å ikke stresse den mer en nødvendig. Vet ikke om det er en stimfisk heller men isåfall får du sende sønnen ut for å fange flere

De andre fiskene skal ha rundt 25 grader, så jeg får se hvordan det går, den virker veldig aktiv og henger med SAE stimen, så det er nok en stimfisk men tror ikke jeg vil ha flere oppi da den er veldig flink til å snappe maten foran nesen på de andre fiskene, så flere ville nok skape kaos og den skulle jo egentlig ikke vært der

Mulig jeg setter opp en 80 liter med stingsild senere, men det må eventuelt kjøres inn også var det dette med koner og plassering av akvarier rundt om kring )
Loomis
Med å slippe stingsild i selskapskaret så risikerer du å få med parasitter og sykdom som du ikke ønsker.

Ja, jeg var litt vell impulsiv, følger med og tilfører ikke nye beboere i dette karet før det eventuelt har gått greit en måned eller to.
Du bør nok lese litt. Og du bør sette opp et kaldtvann's kar med sand og planter fra stedet sønnen din fant den.
Søk på www.jonolavsakvarium.com (gå inn på norske arter).
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap