Omplassere sølvhai

Er det ikke noe særlig marked for sølvhai..? Hadde store forhåpninger om å få omplassert en sølvhai jeg "reddet" ut av en 90 liter til noen med nok plass og flere sølvhaier, men det ser dårlig ut. What to do? Den kan definitivt ikke være hos meg permanent, siden jeg heller ikke har nok plass til den med mine skarve 200 liter.

Ikke har jeg nerver til å ha den heller, nå nettopp skjedde det noe oppi der som fikk sølvhaien til å tilte fullstendig. Den raste over til den andre siden av akvariet og hoppa i taket så hardt at da jeg kom bort for å se, lå den i svime under ei rot. Tok bare noen sekunder, så var den våken igjen og svømte rundt som om ingenting hadde skjedd. :-o
Problemet er vel at det ikke er så mange som har såpass store akvarier, og at dette er krevende fisker. De er glupske, kjappe og utrolig 'dumme'. Har sett en sølvhai bli kvalt fordi den ikke hadde vett til å spytte ut en fisk den hadde tatt (som var for stor for den !), og en annen nærmest slå seg ihjel mot akvarieglasset i et 900 liters kar. De får noen rare 'anfall' der de suser rundt uten å se seg for.
HeidiKatrine
Er det ikke noe særlig marked for sølvhai..?


Kort sagt: Nei.

"Alle" elendige akvariebutikker med manglende respekt for seg selv, selger sølvhai. Jeg tviler på alle de kjempesvære akvariene i hele Europa tilsammen, er tallrike nok til å huse alle de sølvhaiene som blir solgt av useriøse kjeltringer bare her i lille Norge.
Sukk... Så da er jeg muligens støkk med denne rønneren...
Usikker på hvor mye jobb du ønsker å legge i omplasseringen, men søkte opp arten din og fant frem til akvarier som har denne fisken [URL=http://akvaforum.no/akvarium_search.cfm?animal_id=&path=&size_to=&sr=1orderby=litres&all=1&size_from=&plant_id=&aquariumtype_id=&fish_id=5818&][/URL]. Dersom du går igjennom denne listen der fisken er registrert i et kar så kanskje du kan ta kontakt og omplassere den. Er du heldig så er dette mulig. Har selv funnet fisk på denne måten så er sikkert mulig å omplassere på denne måten dersom noen har plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap