Fisketips til 120 literen min

Hei!

I 120 literen min har jeg en kampfisk hann, 22 neon tetraer, en leksgruppe av ancistrus og noen stk. små ancistrus. Føler liksom at akvariet ser litt tomt ut. Lurer derfor på om noen har noen forslag til flere fisker som vil passe oppi her. Har tenkt på platy, men vet ikke helt. Så, noen forslag?
Takk for svar
Platy ville ikke passet sammen med dine fisker, fordi de har forskjellige krav til vannverdier.

For å foreslå nye innbyggere må vi vite pH og GH i akvariet.
Har ikke ph og gh tester, så det vet jeg dessverre ikke. Men de lever nå fint der de svømmer rundt og det er heller ingen tegn til noe feil.
Du kan ikke vite om fisker har det bra ved å se på hvordan de svømmer, dessverre. Vanntester bør alle som er seriøse om denne hobbyen ha.

pH, GH, NH3/NH4, NO2 og NO3 dråpetester burde du skaffe deg.
Hvor kjøper jeg disse da, og hvor mye koster det sånn cirka alt til sammen?
Det er ganske dyrt, men veldig viktig for å holde kontroll og ha oversikt over akvariet.

Aquamanias.no selger billige tester, men jeg kommer ikke inn der for tiden.
Hvis du går på lenker - butikker - nettbutikker på forumet kommer det masse lenker fra forskjellige dyrebutikker. Du kan se hvem som selger billigst.

Nettbutikker er ihvertfall ofte halvparten så billige som tester fra lokale butikker. Med frakt.
Her er en link til et meget bra merke:
[URL=http://www.webzoo.net/vanntester_15078.html?action_set_ice_sidemenu=_1128_211_15078_][/URL]

Di 2 øverste er det bare og se bort fra for Test strips er meget unøyaktige.
Det som er noe er dråpetestene.
Om du kommer over dråpetester fra Tetra styr og unna disse siden dem måler ikke verdiene langt nok ned i mang tilfeller.
Hvilken PH test må jeg kjøpe? Fungerer 3-10?
Denne er bra å ha denne dersom verdiene er utenfor dem 2 under


Disse 2 har måleenheter mer nøyaktig innenfor verdiene dem går i


[URL=http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=2023&pageId=465/[/URL]

Så jeg hadde ville kjøpt alle 3 for sikkerhetsskyld.

Den siste med PH verdimåling 7,4-9,0 er minst brukt for det er ikke mange fisker utenom ciklider som har behov for så høy PH
3-10 blir for unøyaktig. Til dine fisker ville jeg kjøpt 6-7.6, for det er der pH nivået bør ligge. I fiskebasen ser du kravene til fiskene.
Takk for svar
Da får jeg bestille noen tester når jeg får tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Solem
Reklame for plussmedlemskap