Black ghost

Vi har bygget inn et langt PVC rør i grusen med sten over så Black Ghosten har et sted og være i. Den har en liten vinkel med utgang i begge ender.
Men er det noen som har erfaringer med at Black Ghosten legger seg på ryggen og sover?
Vår legger seg på ryggen med hodet utenfor røret, der ligger han og blafrer litt med finnene for og holde balanse. Fos oss virker det som om det er hans måte å slappe av på. Hvis det skulle nærme seg noen som er litt for nyskjerrige napper han til de for og advare at de skal holde seg unna.
Men er dette vanlig? Eller er det et tegn på at han kanskje føler seg sikker i akvariet eller muligens noe annet?
Høres nesten ut som om BG'n din er i slekt med min
Min ligger stadig vekk på ryggen og koser seg i hulen sin - ligger faktisk mer på ryggen enn på magen.
Etter å ha lest beskrivelsen din, tror jeg nok at dette er en ganske vanlig oppførsel på denne fisken.
Min BG virker iallefall som om han/hun koser seg storslagent. Den kommer sporenstreks når det er reker å få, napper til seg reka og forsvinner inn i hulen med den, så hurtighet og årvåkenhet er det ingenting å si på.
Dette er jo en fantastisk flott fisk, og her er det stor oppstandelse hver gang den er ute på en av sine nattlige svømmeturer
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap