Kinesisk værål/dojo loach

Hvor er det man kan få tak i golden dojo loach i Norge? Ser ingen på finn, og har sett i flere dyrebutikker. Er det noen nettbutikker som sender til Norge?
Plussmedlem
Hei!

Litt gammel post kanskje, men har du spurt om butikkene kan bestille for deg? Som oftest så kan de det.
Jeg har kontaktet Akvarienerden, Akvarieboden og Oslo Dyrebutikk og alle svarer at dette er en fisk de hverken selger eller trolig kommer til å selge. Oslo Dyrebutikk satte også spørsmål ved om den kunne være ulovlig da den er en kaldtvannsfisk. Har også forsøkt å bestille fra USA, men da bare fått pengene refundert og beskjed om at de ikke kan sende til meg. Greier ikke finne noe som sier at de er ulovlige i Norge, har sett noen tråder her fra 2007 etc der folk har disse. Kjipt at det skal være så vanskelig ??
Er det kun den gule varianten du sliter med å finne? Jeg hadde vanlig (grå) kinesisk værål for 6 år siden. Tror den var vanlig i handelen da.

Ellers skal man vel egentlig sende inn et skjema til miljødirektoratet når man importerer akvariefisk fra utlandet: https://soknadssenter.miljodirektoratet.no/Soknader/Info.aspx?id=9&Menyvalg=SOKNADSSENTER
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap