Trenger ekspert-hjelp!!!

Jeg har en falsk SAE. Har lest og lest og lest på internett om denne, men det er en ting jeg ikke klarer å finne ut. Min nydelige lille fisk har litt rødt/rosa-aktig på ryggfinnen, helt ytterst. Er dette vanlig for falske SAE-er eller er det et sykdomstegn?

Og til alle dere som har tenkt å sende meg linker til sider om Flying Fox, så er ikke det det samme som falsk SAE.


Går ut i fra at det er Garra taeniata / Epalzeorhynchus sp. som du har.

Denne har som kjennetegn en jevn sort stripe som ikke går gjennom
hele halen. I motsetning til SAE, som har to skjeggtapper, så har denne 4 skjeggtapper. Lys stripe over den sorte stripen og gjennomsiktige finner som kan være litt gule.

Tror nok at de litt gule finnene er det som du bekymrer deg for. For meg virker det som fiskene dine er ok og det er bare å følge med på om adferden deres slik du forventer.
Nei. Finnene er gule som de skal være. Jeg kjenner til alle kjennetegnene på falsk SAE. Har lest min (og de fleste andres) andel om forskjellene på sae, falsk sae og ff, og kjenner disse.

Men nå har min falske SAE, I TILLEGG til det gule på finnene fått litt rødt/rosa også, og det er dette jeg lurer på hva er. Den oppfører seg som vanlig, men siden den har fått dette rosa/røde etterhvert lurer jeg da.
Her hadde et bilde vært innmari hjelpsomt...!
Veldig klar over det. Men tror ikke kameraet mitt er bra nok til at det er noen vits. Men jeg kan prøve.
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2014
Reklame for plussmedlemskap