Noen med erfaring med Gnathonemus petersii (elefantfisk).

Noen som har noen erfaringer å dele om elefantfisken-har fått med at den ikke blir annbefalt som nybegynner fisk.
Men har noen erfaringer å dele på hvordan det er åfå dem til å spise, hva dem spiser(favoritt mat) osv andre inntressange erfaringer som du/dere kan dele med meg.
Noen sier at du ikke kan ha flere en 1 stk i karret-men andre sier man kan ha flere. Derfor trenger jeg hjelp fra noen som har denne fisken.
Har vært å tittet på noen av den typen og har lyst til å handle
Eneste som er i karret foreløpig er 5 små platy, 2 knøtt små ancistruser og 1 kampfisk.
Og har lyst på 2-4 elefantfisker. Men vil det gå??
Hei hei. Jeg hadde elefantfisk en gang. Den døde etter få måneder, og var sjelden å se, og det var vanskelig å få den til å spise, selv om mygglarver gikk ned en sjelden gang.

Dette var i et vanlig selskapskar med litt fiskesuppe og mye planter og røtter.

Har hørt at man enten skal ha en alene, eller en gruppe på minst 5.
Irene N
Hei hei. Jeg hadde elefantfisk en gang. Den døde etter få måneder, og var sjelden å se, og det var vanskelig å få den til å spise, selv om mygglarver gikk ned en sjelden gang. Dette var i et vanlig selskapskar med litt fiskesuppe og mye planter og røtter. Har hørt at man enten skal ha en alene, eller en gruppe på minst 5.


Kan igrunn bare signere denne, jeg...

Vanskelig i matveien, ømfintlig for stress fra andre fisk. Holdt den sammen med rolige fisker, men den var likevel svært sjenert i matfatet og tok bare det som havnet lengst bak i akvariet, der det ikke var andre fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap