Fisker og pris!

Heisann!! Har satt meg opp ei liste med fisk jeg vil ha i mitt nystartede akvarie. Lurer litt på pris for de forskjellige,sånn ca hvertfall,vet det er forskjeller der. Noen som vet ca pris for disse fiskene? Veldig takknemmelig for svar!!
Ancistrus
Sherrybarbe
Neontetra
Guppy
Platy
Leppe/dvergguarami
Corydoras Pygmaeus
Som du selv sier; det er forferdelig vanskelig å si noen ca-pris på fisk for det er enorme forskjeller fra butikk til butikk.

Jeg har sett neontetra til salgs for alt fra 80,- for 10 stk til 350,- for 10 stk. Det kommer først og fremst an på størrelsen på fisken. Store, velfødde individer er dyrere enn små, sarte halvyngel.

Ikke så lett å sette opp noen prisliste for dette når man ikke vet hvor man skal handle
Setter opp en eksempelliste med priser jeg er vant med, men som sagt tidligere. Det varierer veldig!


Ancistrus - 49,- - 80,-
Sherrybarbe - 30,-
Neontetra 12,- pr. stk
Guppy - 40 - 50,-
Platy 30 - 70,-
Leppe/dvergguarami 45,- - 90,-
Corydoras Pygmaeus 60,- - 110,-
Tone Andreassen
Som du selv sier; det er forferdelig vanskelig å si noen ca-pris på fisk for det er enorme forskjeller fra butikk til butikk. Jeg har sett neontetra til salgs for alt fra 80,- for 10 stk til 350,- for 10 stk. Det kommer først og fremst an på størrelsen på fisken. Store, velfødde individer er dyrere enn små, sarte halvyngel. Ikke så lett å sette opp noen prisliste for dette når man ikke vet hvor man skal handle :-)


Det har du rett i!! Ringte en butikk i dag men der fikk jeg ikke my kloke svar,mest vet ikke og vet ikke... :/
Kjeksen
Setter opp en eksempelliste med priser jeg er vant med, men som sagt tidligere. Det varierer veldig! Ancistrus - 49,- - 80,- Sherrybarbe - 30,- Neontetra 12,- pr. stk Guppy - 40 - 50,- Platy 30 - 70,- Leppe/dvergguarami 45,- - 90,- Corydoras Pygmaeus 60,- - 110,-


Takk for svar!! Skal prøve å ringe litt rundt i forskjellige butikker,har prøvd en i dag men ble ikke klokere da personen i tlf ikke viste noe pris på noe!!! :/
Kjeksen
Setter opp en eksempelliste med priser jeg er vant med, men som sagt tidligere. Det varierer veldig! Ancistrus - 49,- - 80,- Sherrybarbe - 30,- Neontetra 12,- pr. stk Guppy - 40 - 50,- Platy 30 - 70,- Leppe/dvergguarami 45,- - 90,- Corydoras Pygmaeus 60,- - 110,-


Det må jeg si!! Ringte Dyrenes Verden i Trondheim og de er ikke dumme på pris!
Ancistrus 49,.
Sherrybarbe 30,-
Neontetra 12,-
Guppy Jenter 29, Gutt 35,-
Leppegurami 79,-
Platy 25,-

De har ett veldig stort utvalg,blir nok der mine innkjøp kommer til å skje,ringte endel andre også,stort sett endel dyrere! Anbefales
Nettbutikker er ofte billigere i pris på fisken, men jeg legger likevel ut en link her til en bra nettbutikk som har mye fisk i vareutvalget sitt.
Du kan klikke deg inn på de ulike fiskene du lurer på, og ihvertfall få en viss anelse om pris. Butikker er ofte dyrere, men da vet du iallefall sånn omtrentlig hvilket prisnivå det er snakk om.

AquaZoo i Bergen sender fisk over hele landet på forsvarlig måte. Jeg bestilte 6 stk L-270 maller der som jeg fikk i januar, og alle kom frem i god behold. Det lønner seg å kjøpe mye om gangen i nettbutikk, for frakten er den samme om du kjøper tre poser eller ti poser med fisk. Minimum er ca 300 kr i frakt, for fisk sendes med Ekspress over natten.

Les infoen som står om fraktpriser på fisk på nettsiden deres.
Jeg har en del voksne fisker jeg tenkte å bytte inn med mindre av samme type. Bl.a SAE og pansermaller. Her oppe får man ikke kjøpt annet enn "yngel". Jeg har forstått det slik at det er mange som er ute etter litt mer voksen fisk da småfisken ofte blr levendefor for større ciklider ol. de ahr i karene. Kan noen gi meg en lite pekepinn på pris voksen fisk i forhold til de små. Vurderer å bytte i en eller annen butikk, men vil jo helst ikke bli lurt FOR mye.
Til KB
Konkrete kroner og ører-pris kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg kan gi deg et hint om hva butikkene betaler for fisken INN og hva de selger den for UT....

Jeg har solgt mange egenoppdrettede scalarer til butikk. Prisen jeg da får pr stk er 10 kroner. Butikken selger dem ut igjen til kunder for ca 45-50 kr.

Der ser du hva de selv betaler for fisken, og du kan dermed regne med at det butikker er villig til å betale deg for dine voksne fisk. Kanskje bare en fjerdedel av hva de koster å kjøpe i samme butikk.

Det vil definitivt lønne seg for deg å selge dem privat via annonse i stedet.
Hos Solsiden Zoo får du 20 % rabatt på alle fisker denne uka og hos Dyrenes verden får du rabatt om du er medlem i Trondheim Akvarieklubb. Tropehage kjeden har noe de kaller månedens fisk til en gunstig pris, det kan være verd å sjekke ut. Men styr unna Tropehagen på Byhaven, en del av betjeningen har ikke peiling.
Til Mona.
Fikk bytta 5 voksne SAE mot 5 små. Følte meg litt lurt, men skjønner jo nå at dette var en OK deal.
Mange mener også at SAEer blir "late"til å spise alger når det blir litt str på dem-ikke min erfaring da-har 1 stor og 6 små og alle spiser alger hele tiden.
Men det er som mona sier, er ikke mye du får får fisker i butikken. Og ihvertfall ikke vanlige fisker, får litt mere får spesielle fisker-men det løner seg helt klart og selge privat.
Jeg har solgt Skalare og palett yngel med jevne mellomrom til to forkjellige zoobutikker.
Da får jeg 25 stykket for de.

Jeg kan ikke selge privat, da jeg bor i et område med få akvariumsfolk. Blir for langt for folk å reise for å hente noen få skalarer og paletter.

Så det å selge privat tror jeg funker best hvis du bor i tettbygde strøk med mange potensielle kunder.
Er inne på noe der-hadde aldri fått 25,- pr. stk her på østlandet for små scalarer/paletter i en butikk. Er jo nesten det dem går for i butikken
Men så er det vel endel flere butikker her da, så prisene er vel litt lavere.
scnuppa
Leppe/dvergguarami


Heisann! Var i Tr.heim denne uka, og da kjøpte jeg et dvergguramipar til kr 65 hos Marits Zoo!! (Var flere igjen!)
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap