- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Flere gobi- freaker her?
Flere gobi- freaker her?
Må bare sjekke om det er flere enn meg som har et hjerte som banker for gobier
Jeg er den lykkelige eier av en gobioides broussonetti og seks neongobi .
Blir nok å sette opp 112- literen til gobier når jeg flytter, da får de bo samme med mine lekre compressaer
Postet 17.03.06 kl 13:43
Postet 17.03.06 kl 14:38
Endret: 17.03.06 kl 14:39
De er flotte ja!
Har du hatt lek på de? Vet du om det er vanskelig?
Jeg vil ha humlegobyer også, de er helt nydelige.
Postet 17.03.06 kl 14:59
Fikk sikle-link i dag!!
Slemme- Lars/ Dr Lars/ Lars (kjært barn har mange navn) gav meg denne linken i dag.
Jeg blir helt svimmel..
Goby Frontiers, photo gallery
Dette er saltvannsgoby, forresten.
Jeg blir helt svimmel..
Goby Frontiers, photo gallery
Dette er saltvannsgoby, forresten.
Postet 08.04.06 kl 00:17
Endret: 08.04.06 kl 00:18
Hei, MC !!
Nå har jeg sett på alle bildene, og for noen fargerike gobyarter !!
For rundt 4 år siden hadde jeg tenkt å kjøpe noen Humlegobyer, men av en eller annen grunn ville ikke butikkeierne selge dem til meg =(
Siden den gang har jeg ikke sett Humlegobyer i handelen, og derfor har de gått i glemmeboken.
Jeg får herved notere dem i ønskelista mi, sånn at jeg ikke glemmer dem igjen.
Jeg er en begynnende gobyfreak =))
Nå har jeg sett på alle bildene, og for noen fargerike gobyarter !!
For rundt 4 år siden hadde jeg tenkt å kjøpe noen Humlegobyer, men av en eller annen grunn ville ikke butikkeierne selge dem til meg =(
Siden den gang har jeg ikke sett Humlegobyer i handelen, og derfor har de gått i glemmeboken.
Jeg får herved notere dem i ønskelista mi, sånn at jeg ikke glemmer dem igjen.
Jeg er en begynnende gobyfreak =))
Postet 08.04.06 kl 01:19
Postet 08.04.06 kl 01:29
Postet 08.04.06 kl 08:18
Arilds zoo hadde humle gobbyer(humlefisk) inne sist jeg var der-er noen uker siden sist.
Har forresten hatt dilla på gobyer selv, når jeg drev med saltvann så hadde jeg en 4-5 forskjellige typer i kule farger-enkelte av dem er utrolig gode algespisere i saltvanns karr. Kunne godt tenkt meg den Drage ålen(gobyen) Mc darup linker bilde til.
Hva er dine erfaringer med dene gobyen Mc darup??
Har forresten hatt dilla på gobyer selv, når jeg drev med saltvann så hadde jeg en 4-5 forskjellige typer i kule farger-enkelte av dem er utrolig gode algespisere i saltvanns karr. Kunne godt tenkt meg den Drage ålen(gobyen) Mc darup linker bilde til.
Hva er dine erfaringer med dene gobyen Mc darup??
Postet 08.04.06 kl 08:36
Postet 08.04.06 kl 11:08
Inaktiv bruker
En av mine Gobyer
Postet 08.04.06 kl 12:15
Postet 08.04.06 kl 15:03
Endret: 08.04.06 kl 15:03
Postet 08.04.06 kl 20:23
Ken MyrsethKunne godt tenkt meg den Drage ålen(gobyen) Mc darup linker bilde til. Hva er dine erfaringer med dene gobyen Mc darup??
Det som står i profilen stemmer veldig bra, men min er ikke spesielt sky.
Måtte flytte en litt bråkete malle jeg hadde, siden drageålen er nesten blind har den tendenser til å bevege seg noe "ugrasiøst" og skumpe borti bla lett sure maller.
Hun fikk litt bank, så jeg flyttet mallen.
Hun er nå sammen med flere maller uten problemer. Hun og "Leif" (tror han er en L-069?) går godt sammen.
Hun får ligge med hodet over kroppen hans og hvile.
Forresten typisk for de gobiene jeg har, de liker å ligge med hodet høyt.
Postet 08.04.06 kl 23:17
Postet 08.04.06 kl 23:19
Postet 08.04.06 kl 23:25
mona o[QUOTE=ja]ja det gjør de :) husk at de nesten må ha brakkvann for og trives =) kjempeflott fisk anbefales :)
Ja, det skjønte jeg nesten. De sto i et brakkvannskar, to stk ved siden av hverandre med fisk som f.eks. grønn argus og kulefisk. Men de var skikkelig fine
Har du sånne selv, eller har hatt?Har til ogmed hatt egg på de men det ble ikke noe av
Postet 12.04.06 kl 09:41
mat
Hva forer du drageålen din med?
Min får Sera Nip som er det eneste jeg har funnet som synker fort og er stort nok til at det er noe igjen når Barbro (navnet på min kjære drageål) har vagget seg grasiøst (ha ha ha)frem til maten.. Cory'ene og sneglene mine elsker dette så de er først til pillen, men Barbro brøyter dem bort når hun har luktet maten og vil ha den Er redd for at hun skal bli lei av de og hva skal hun da få.... Har du noen gode tips?
Min får Sera Nip som er det eneste jeg har funnet som synker fort og er stort nok til at det er noe igjen når Barbro (navnet på min kjære drageål) har vagget seg grasiøst (ha ha ha)frem til maten.. Cory'ene og sneglene mine elsker dette så de er først til pillen, men Barbro brøyter dem bort når hun har luktet maten og vil ha den Er redd for at hun skal bli lei av de og hva skal hun da få.... Har du noen gode tips?
Postet 11.05.06 kl 23:27
Postet 11.05.06 kl 23:46
hehe hvor lang er Gunn da? Barbro er ganske tykk hun også, og ca. 30 cm. Skal prøve reker, da blir hun nok glad! Hun er ikke så kjapp for hun må forsere flere hindre for å komme til maten, uansett om jeg legger det greit til. Tror egentlig hun har hørt at jeg kaller henne tykk og prøver hinderløype trim
Postet 12.05.06 kl 00:01
Postet 12.05.06 kl 08:49