Rekerogn!

Satt ute å spiste reker i går kveld, da jeg plutselig kom på at mine søte små i akvariet kansje likte rekerogn...... he he..... -Men det falt i god smak, spes hos guppyene som slukte ned på høykant det de fikk tak i....... Noen som vet om dette er skadelig? De lever ennå, så går ut i fra at det er ok innimellom!!!!
Det er mange av oss akvarister som gir rekerognen til akvariefiskene når vi selv gasser oss med reker Det er en populær delikatesse hos de fleste akvariefisker, det er helt klart

Nå er jeg ikke sikker på om frosne reker er saltet, men jeg tror ikke det. Så da er det nok bare å gi så mye fiskene greier å spise opp.

Bare pass på å ikke overfôre så det blir for mye som detter til bunns. Er det noe som er lett bedervelig så er det nettopp sjømat og skalldyr... råtten rekerogn lukter ei fioler!
Hos meg er det mange pansermaller som tar mat på bunnen, men disse små rekerognene kan jo lure seg unna i sprekker og groper der de ikke kommer til og får spist det opp. Så det er best å fôre med forsiktighet

Jeg har matet fiskene mine med rekerogn noen ganger, og de går fullstendig av hengslene. Det er super-populært, hos alle sammen.
Rekerogn er knall for, inneholder mye proteiner og fargestoff.

Det kan være lurt å la rogna ligge litt i ferskvann før man gir dette, den kan være ganske salt.
Om rekene er kokt på riktig måte, er dette gjort i rent saltvann, ombord i tråleren som fisket dem.
Som kjent er jo havvann ganske salt av seg, og alt det saltet i små fiskemager trenger ikke å være helt heldig

Reker, og rekerogn er svært næringsrik mat til sultne småfisk, og man skal ikke fore for mye med dette, da det fort vil gi fiskene en ekstra bil-ring rundt livet
Bare skyll rogna forsiktig med vann (bruk tesil) for å bli kvitt saltet. Snadder!

En stor suksess her også ja, gjør dette hver gang jeg har reker med rogn i.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap