Nedi filteret IGJEN!

Kveldens høydepunkt er alltid matingen av mine 2 panserål, men i kveld kom bare den ene frem til maten. Etter grundig leting konkluderte jeg med at den ikke var nedi akvariet. Panserål er notoriske utbrytere, så i frykt av en fisk på gulvet fant jeg frem lommelykt å finkjemmet baksiden av akvariet i håp om at jeg ikke var for sen. Panserål kan nemlig overleve ca 4 timer på land. Men heldigvis var det ingen fisk bak akvariet. Da gjensto bare filtert, men der kunne den jo ikke være fordi tidligere erfaring med panserål nedi filtert førte til at jeg forseglet lokket med pakketeip. Men jeg skulle finne fisken så filteret måtte sjekkes, og tror du ikke den lå og koste seg rundt varmekolben slik den gjrode for et halvt år siden? Joda.

Så nå er lokket av i påvente av at panserålen hopper ut av seg selv.

Jeg får sørge for enda bedre forsegling av filterlokket denne gangen.

Tips mottas med glede.

Legger ved bilde av hvordan jeg hadde teipet lokket når panserålen klarte å snike seg nedi.
hvordan i svarte har den klart å komme nedi der ??
Kanskje han løsnet teipen, smatt nedi og satt teipen på plass igjen??
En liten tryllekunstner det der

Eneste jeg kan forstå, er at det må ha vært en ørliten glippe mellom lokk og boks, og at den har greid å presse vekk lokket litt når den skulle gjemme seg for deg.
Tror det ville hjelpe på om du la en stein oppå lokket, slik at det blir så tungt at ikke ålene greier å flytte på det.

Eller bytte til ett utvendig filter, da er du i alle fall forskånt for slike hendelser
Hva heter ålen? Houdini?
mona o
Hva heter ålen? Houdini?:-)

Du tok ordene mine!

Forresten tenkte jeg også på utvendig filter da jeg leste denne, Frank.
mona o
Hva heter ålen? Houdini?:-)

Det er nok et passende navn det ja
Nå er Houdini tilbake i sitt rette element. Ble nok litt sulten. Ikke mye mat for en sulten fisk nedi filteret. Nå har jeg forseglet lokket enda bedre enn forrige gang. Jeg fant ut at han har dyttet teipen nedenfra og opp en plass hvor teipen ikke hadde fått skikkelig feste. Så at han prøvde på samme manøver denne gangen også.

Nå ser det ut som han har funnet seg tilrette i plastrøret jeg egentlig hadde installert til Black Ghosten.

Kjekt med alle fiskene samlet der de skal være.
så man kan anta at øreål har hukommelse ? hvis han husket hvordan han kom nedi sist mener jeg ?
Det er nok et lite geni jeg har fått meg
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap