Jeg lever ennå!

Nå har jeg ikke vært aktiv på dette forumet på... evigheter! Vært så opptatt med andre ting osv, og akvariene har blitt litt nedprioritert.

Men uansett, her går ting bare bra!

Selvskapsakvariet på stua er blitt rene plantejungelen, så jeg må se å få opp et nytt bilde snart. Spesielt tigerlotusen tar helt av!

Tanganyikakaret har som vanlig litt algeproblemer, men den eneste fisken jeg har mistet der i det siste er en ocellatus av ukjent grunn. Ellers lever resten og hestenesene leker dagen lang! (desverre er ikke hunnen så flink, og når det har blitt egg/yngel har hun svelget dem).

Brakkvannskaret har fått en liten renovering, fordi jeg etter en kræsj da eremittkrepsmaten falt i vannet, fikk overbefolkning av snegler og lurte litt på om drageålen levde eller ikke. Men Olga lever, og det samme med resten av befolkningen. Lover bilder snart!

Ellers har jeg masse killifisk i en 19liter som må selges snart. Men først skal de flytted til 74literen så de får større plass.

For et par dager siden satt jeg opp en 100liter på rommet jeg sover (akvariet har innsyn fra tre sider), og der går mine mollybarn og scalarebarn.

Så ting går bra her hvis det var noen som lurte!
Det var godt å høre ,lurte jo på hvor du var blitt av

Jeg har jo allerede sjekket at du levde, men veldig bra å se deg her igjen!
Hvis det skulle dukke opp en liten avlegger eller to på tigerlotusen er jeg veeeeldig intressert

Jeg har planer om å komme en tur å se, pluss at du MÅ jo komme hit når jeg får Tanganyikaen opp.
Har begynt å forberede, silikonere litt stein og slikt kos.

Hvordan går det med Kåre og Blubbe?
Jeg skal ta noen bilder av stuekaret ikveld, så får du se tigerlotusen og.
Kjøpte en liten plante på storauksjon for noen måneder siden og nå dominerer den noe sykt og har massevis av avleggere! Så det fikser vi MC Darup!

Hehe, du skal få komme å se snart. Må bare få orden på tanganyikakaret. Det er ikke så pent akkurat nå selv om fiskene trives. Jeg vurder egentlig å selge fiskene der siden jeg ikke har tid til alt, men tror nok ikke jeg gjør det . De er for kule.. hehe..

Blobbe og Kåre har det bra! De er fortsatt noen store beist! hehe.. Og eremittkrabbene klatrer rundt og trives. Har bare en molly der for øyeblikket, men knight gobyene er store og feite! Og Olga lever i beste velgående som sagt!
Så godt å høre at Olga har det bra!! (... og klart det samme gjelder for matmor! ) *kremt*, legger du ut en salgsannonse på tigerlotusavleggere??? *tindrende, bedende øyne*
Hehe, det kommer nok snart salgsannonse på både tigerlotus, grupper med killifisk, gule og svarte molly og etterhvert scalarer.

Nei, nå burde jeg kanskje spise frokost snart, og begynne å lese til eksamen imorgen.. litt treig.. hehe.
Jippi!!
Har du så god tid, har du nok kontroll!! Uansett, lykke til i morra!!
Jeg har lest det jeg trenger fra en bok hvertfall. Bare to til pluss notater på pc'n igjen! Hehe.. men så har jeg fått mensen.. huff huff, ikke gøy å være jente da! Er praktisk-muntlig eksamen.

Scalarene mine har lagt egg igjen nå (samme far, men en annen mor), så bladet er flyttet til 19literen. Og killiene har nå fått større plass

Så bilder kommer forhåpentligvis ikveld!
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap