hva kan man bruke til ancistrus?

Kjøpte meg idag en nydelig hann ancistrus til min hunn.. ser ut som hun liker han godt de går i et malawikar nå.. skal sette ned en hule til dem, men hva kan jeg bruke hvis jeg vil ha oppdrett? går denne? eller andre forslag?
Syntes at denne hulen hadde litt vel stor åpning.

Ansistrus vil uten problemer kunne leke der det passer dem, også i steinhuler. Antar at du har en del av dette i ett malawikar

Mine leker både titt og ofte i malawikaret, men ikke en yngel vekser opp. Malawi er stort sett glade i ett måltid småtasser
hmm okei.. trur du det vil funke med en kokosnøtt del? lagde en kokosnøtt hule til mine paletter. og d ble igjen en del.. går d å bruke den tro?
Bruker kokosnøtthuler selv til ansictrus, med stort hell
Takk for svar Frank.: :0)
Ancistrus-hannen liker best huler der åpningen er så trang at han klarer å sperre utgangen med kroppen sin. Han vil jo ikke at andre fisk skal kunne komme inn, og absolutt ikke at egg og yngel skal kunne komme ut....ikke før han tillater det

Hos meg ynglet de i et naturlig hulrom i en trerot. Der passet hannen akkurat inn, og når eggene var der, stakk halen hans litt utenfor. Slik lå han og viftet svakt og kontinuerlig med finnene inntil eggene klekket. Han slipper ikke ungene ut før et ca to uker etter klekking (mener å huske det var to uker). De skal bruke opp plommesekken sin først.
jeg har ikke røtter i et malawikar men takk for svar mona
Guppy ;)
jeg har ikke røtter i et malawikar :) men takk for svar mona :)

Nei, skjønner det, men det jeg mente er at Ancistrus tar det samme hva det er laget av, bare det er smalt nok og hannen greier å blokkere inngangen Så med det i bakhodet kan du jo kikke litt rundt og se hva du har som kan passe, evt kjøpe en stein- eller leirehule....eller lage en av skiferstein du finner? Da kan du lage åpningen så liten du vil.

sant det Mona skal se hva jeg finner på :p tusen takk for svar
Litt OT:

Morkent tre er en naturlig del av dietten til ancistruser.

Det beste er derfor, etter min mening, å ha nedi en mangroverot; som de feilaktig kalles
Denne kan du skjule bak steiner hvis du ikke vil den skal synes i malawikaret.

Et annet alternativ er JBL NovoPlecoChips.
Dette er tabletter for sugemaller, som inneholder 10 % trefibre.

Ancistrusene ville nok gått for begge deler
I disse hulene har jeg hatt oppdrett av ancistrus:

Det er stort sett disse hulene ancistrusene foretrekker i karet mitt, men smaken er vel forskjellig alt etter personligheten til den enkelte malle
takk for svar alle sammen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap