Akvarium med Alu-rammer

Jeg har et akvarium med aluminiums rammer... det er i sølv.. er aquastabil =) Er det mulig og få lakket rammene? (evt i svart) Eller må jeg kjøpe ny ramme?
Tina
Jeg har et akvarium med aluminiums rammer... det er i sølv.. er aquastabil =) Er det mulig og få lakket rammene? (evt i svart) Eller må jeg kjøpe ny ramme?

Tenkte på dette selv en gang..Og kom fram til at man kan dekke til glasset og bruke enten spraymaling el vanlig maling til metall el lignende..Men sølvfargen kommer du til å se på innersiden av karet altså..
masker over glasset med papir/papp + teip og lakk rammen med en lakk som er beregnet til metall...
funker som bare det, har dessverre ikke det karet jeg lakket lengre ellers skulle jeg lagt ut bilde

vær litt forsiktig hvis du bruker spraylakk for den sprayen har en guffen tendens til å snike seg inn plasser den ikke bør.
Det er ikke noe problem å lakke rammene. Men vil anbefale at du sprøytegrunner dem først, slik at fargen får best mulig feste. Er jo ikke noe kjekt, når det begynner å skalle av

God maskering er nødvendig (om du griser på glass, er det ikke noen stor sak å skrape vekk griset, men det er raskere å maskere)
Dekk også til åpningen til karet med noe tett, slik at ikke sprøytestøv ender inne i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap