Maur som mat?
Postet 21.08.06 kl 15:17
Postet 21.08.06 kl 15:41
Det kommer nok an på hvilken fisk du har i akvariet ditt. Jeg prøvde i mitt store akvarium, med Guppyer, Neon og KardinalTetraer og Apistogramma Macmasteri, alle snuste såvidt på mauren, men så lot de den være i fred. Jeg kastet de levende oppi.
Så min erfaring er at det ikke går med levende maur. Men kanskje det går an om du tar livet av de først. Jeg kan ikke forstå at det de er farlige så mitt tips er at du bare tester ut, og ta de ut om de ikke blir spist.
Så min erfaring er at det ikke går med levende maur. Men kanskje det går an om du tar livet av de først. Jeg kan ikke forstå at det de er farlige så mitt tips er at du bare tester ut, og ta de ut om de ikke blir spist.
Postet 21.08.06 kl 18:24
eialusaDet kommer nok an på hvilken fisk du har i akvariet ditt. Jeg prøvde i mitt store akvarium, med Guppyer, Neon og KardinalTetraer og Apistogramma Macmasteri, alle snuste såvidt på mauren, men så lot de den være i fred. Jeg kastet de levende oppi. Så min erfaring er at det ikke går med levende maur. Men kanskje det går an om du tar livet av de først. Jeg kan ikke forstå at det de er farlige så mitt tips er at du bare tester ut, og ta de ut om de ikke blir spist.
håper malawiene mine spiser det da...:P
Postet 21.08.06 kl 19:45
Postet 21.08.06 kl 21:25
Fryse maur.
Jeg har lite fisk i akvariet mitt nå så jeg tenkte å fryse ned maur til vinteren. De dør ihvertfall i fryseren. Vet egentlig ikke noen andre måter å gjøre det på, hvis du skal drepe dem. For ei stund siden gidde jeg fiskene mine maur levende og de klarte så vidt å få tak i dem, men det gikk.
Postet 15.08.07 kl 21:52
Postet 16.08.07 kl 23:11
Postet 18.08.07 kl 16:15
Malawifisk spiser det.
ellers kan man tørke dem. Sette bakeovnen på fult, fylle ei dyp plate med maur og ha steikefolie over. De dauer på ett blunk. Etter 10 min skru ned varmen til litt i underkant av 100grader og ta av stekefolien. La de stå til de blir crispy og fristende.
Egner seg godt som mat til yngel. Knus dem og server dem.
smaker litt som karamell når de er tørket.
ellers kan man tørke dem. Sette bakeovnen på fult, fylle ei dyp plate med maur og ha steikefolie over. De dauer på ett blunk. Etter 10 min skru ned varmen til litt i underkant av 100grader og ta av stekefolien. La de stå til de blir crispy og fristende.
Egner seg godt som mat til yngel. Knus dem og server dem.
smaker litt som karamell når de er tørket.
Postet 18.08.07 kl 22:08
Postet 19.08.07 kl 11:05
Postet 01.10.07 kl 21:17