Feeders...

Inaktiv bruker
Er det feil av oss som har fisker som spiser andre fisker å fòre med fisk ? Er det ikke noe man streber etter når man har akvarium da .. det naturlige ?
Fòrer selv med opptil 50 småfisk i uka om jeg får tak i.
Har også fòret med alt fra ciklider til reker og annet spiselig ...
Ved et uhell ble tilogmed en øreål spist av en lungefisk....
Vil bemerke at jeg ikke fòrer med sunn levedyktig fisk om ikke det er Gørrkjim da . Såkalt vrakfisk fra butikker , skadede fisker , blir raskt ekspedert hos meg. Syke fisker blir ikke fòr med mindre jeg har fisk som tåler det.... Chaca Chaca f.eks .. spiser nesten hva som helst og ser ut til å trives sånn...
det er morro og se på litt jakting savner monsterfiskene jeg hadde
Kontroversiellt tema dette her Det er klart at fisk som er rene fiskespisende rovfisk nærmest krever at man forer med levende fisk. Chaca Chaca og diverse gjeddelignende arter kan være problematiske å holde uten å fore med Feeders.

Å fore diverse Ciclidearter med levendefisk for underholdningens skyld er kanskje noe respektløst. Personlig mener jeg at det er nyanser og at det kan være greit å fore med levende fisk.

Andre akvarister er imot dette og det må vi respektere. Vi har dessuten en dyrevernlov som er ganske klar på at dette ikke er lovlig.

Skal forhøre meg med moderatorgjengen i morgen og høre hva dem synes. Inntil videre stenger jeg tråden for å sikre husfreden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap