Krabben min :(

min stakars krabbe har plutselig fått bete av begge klørne. er det noen som vet om den kommer til å overleve uten klør eller om at den vil dø av at den ikke får tak i mat? den ser veldig frisk og fin ut da. har fått på plassert flere gjemmesteder til dem. det var den andre krabben som gjorde det!
Vil tro at den får store problemer, uten fangeklørne sine. Kan jo hende at den greier å tilpasse seg på en eller annen måte, men jeg må ærlig talt si at jeg er en tanke skeptisk
Enkelte dyr får nye lemmer når de gamle faller av, kanskje krabben er en av de?
Krabbe i havet vårt, får ikke tilbake føtter\ klør, og jeg vil tro at dette gjelder de fleste krabbearter.
Frank Angell
Krabbe i havet vårt, får ikke tilbake føtter\ klør, og jeg vil tro at dette gjelder de fleste krabbearter.

Jo de får nye klo hvis de mister den...får stadig krabbe i teiner med nye klør...For eksempel hummeren slår faktisk av kloen, hvis en steinbit får tak i den..ofrer en arm for å spare livet...denne vokser også ut igjen.
Så jeg vil tro at ferskvannskrabbe også får nye klør.
Så feil kan man ta De krabbene jeg har fisket med teine, har ofte manglet ett bein eller tre, og en klo. Her er det tydelig arrvev, og det vil ikke komme ny klo\ bein.

Så det er jo tydelig at det er forskjell på hvordan de ulike artene gjør ting likevel
Plussmedlem
Då vi fekk krabba Butch mangla han ei og hadde ei bittelita klo. Begge vokste til full storleik. Desse krabbene veks alltid nye lemmer.

(http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1115)
Jeg har også fisket krabbe i teiner og mange ganger fått krabber med nye klør som holder på og vokser ut.Det har det skjedd med hummer også vi har fått i teiner at de har en ny klo som holder på og vokser ut. Så det at noen mener de ikke får nye klør er ikke jeg med på.
krabben min har..
krabben min har nå blitt ganske slapp. den liger bare stille...den har fått i seg litt mat, det vet jeg men den har blitt helt bleik og den ser ganske dårlig ut. det kan jo vær at den ikke har fått i seg nok mat. det er nå tre dager siden jeg oppdaget det og den ser bare verre og verre ut..men den følger med meg hele tiden..er redd den sikkert nok må bøte med livet..men jeg har heldigvis en til..som er en god del større og sterkere...begge er hunner og akkurat nå ser de veldig forskjellige ut ettersom den som har mistet begge klørne er helt likblek og den andre helt lilla:/
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap